Hej
Er i gang med at renovere huset samt udvider og forsøger at gøre det til et energihus.
Jeg har tegnet 50 cm tykke vægge, men jeg kan overveje at gå lidt ned, hvis det føles svært at få en rimelig tilbagebetaling på det hele.
Under alle omstændigheder, snart skal der støbes en plade, som gulvvarmen skal ned i, og så begynder vægtykkelsen at spille en rolle...
Hvordan gør folk oftest? Laver jeg to sokler, en til indersiden og en til ydersiden, som er frakoblet hinanden, hvorefter man fylder med isolering imellem?
Jeg har set, at man både har sammenkoblede vægge (med typisk stålbånd og lignende) og helt fritstående indervæg fra ydervæg. Jeg er lidt usikker på, hvad der er klogt. Det føles mere stabilt, at de sidder sammen, men det behøver ikke være en klog overvejelse.
Tak for tips.