10,954 læst ·
49 svar
11k læst
49 svar
Konstruktion/dimensionering gulvstrøer
hvad svært I gør det for mig 
vil kunne lægge klinker på træbjælkelag,
2 rum får en spændvidde på ca. 3 meter så det skal vel fungere med cc600 med 45x220 uden problemer for svaj?
derefter vil jeg selvfølgelig kunne lægge klinker på dette så billigt som muligt men stadig undgå at se det sprække.
derefter har jeg køkkenet som er lidt større, ca. 4,5 meters spændvidde, her skal det være samme klinker og samme gulvhøjde som i spisestuen med 3 meters spændvidde så underlaget bør jo være det samme som spisestuen,
så her skal der vel måske til nogen forstivning, alt. tættere cc mellem gulvbjælker...
vil kunne lægge klinker på træbjælkelag,
2 rum får en spændvidde på ca. 3 meter så det skal vel fungere med cc600 med 45x220 uden problemer for svaj?
derefter vil jeg selvfølgelig kunne lægge klinker på dette så billigt som muligt men stadig undgå at se det sprække.
derefter har jeg køkkenet som er lidt større, ca. 4,5 meters spændvidde, her skal det være samme klinker og samme gulvhøjde som i spisestuen med 3 meters spændvidde så underlaget bør jo være det samme som spisestuen,
så her skal der vel måske til nogen forstivning, alt. tættere cc mellem gulvbjælker...
Ja så blire støbe plade da.. Ikke helt udelukket faktisk og måske ikke så meget dyrere eller mere besværligt...
Jeg tjekkede med min gulvvarmeleverandør, men de henviser til klinkersfabrikanten for at få at vide, hvilket underlag der kræves..
Mærkeligt måske, men...
Og særligt når man ikke ved, hvilken klinkers man skal have endnu.. Kan blive import fra Polen
der rækker det vel med "bakan" som underlag.. Hvem ved
Mærkeligt måske, men...
Og særligt når man ikke ved, hvilken klinkers man skal have endnu.. Kan blive import fra Polen
ja det er muligt... er man nødt til at flydespartle da? jeg ville gerne undgå det, eftersom det er så forbandet dyrt... i hvert fald når man regner på byggmax priser... men det kan jo næppe blive billigere hvis man får et firma til at gøre det...
Kommer købe klinker billigt af en polsk bekendt,
Sommerhus med gulvvarme i så fald.. Har ingen planer om at flytte herfra endnu i hvert fald
Sommerhus med gulvvarme i så fald.. Har ingen planer om at flytte herfra endnu i hvert fald
Det er altså et bolighus..
Men er nødt til at rive alle gulve op og skal benytte lejligheden til at lægge gulvvarme..
Vil alligevel lave en budgetvariant.. Selv 200:- forskel per m2 giver jo en skilling til sidst...
Men er nødt til at rive alle gulve op og skal benytte lejligheden til at lægge gulvvarme..
Vil alligevel lave en budgetvariant.. Selv 200:- forskel per m2 giver jo en skilling til sidst...
Hvis du lægger et parketgulv, er gulvvarme ikke lige så vigtigt, fordi du har trækonstruktion. Eller et flot fyrretræsgulv, der skrues fast i gulvreglerne. Så kan man bruge radiatorer i stedet og holde omkostningerne nede meget. Det koster, hvis man vil ligge på toppen 
Har jo gravet ned jordvarmeslange, så det kommer til at blive jordvarme...
Så er gulvvarme at foretrække..
Vil have klinker i entré og køkken, men at det skulle være så problematisk at planlægge underlaget, havde jeg ingen anelse om
Så er gulvvarme at foretrække..
Vil have klinker i entré og køkken, men at det skulle være så problematisk at planlægge underlaget, havde jeg ingen anelse om
Som når jeg skulle dræne derhjemme, talte jeg med fem forskellige gravere og fik fem forskellige svar på, hvordan det skulle udføres. Der findes desværre ikke kun en metode, men flere, mere eller mindre eller lige så gode
Men at gemme gulvvarmen under en masse plader ville jeg undgå. Held og lykke 
Hehe ja det er jo det som er værst... At der findes så mange forskellige "rette"
Jeg er inde på at tynde ud og derefter et eller to lag gips, måske almindelig billig gips.
Og derefter klinker.. Det er jo ikke vådrum, vi taler om.
Jeg er inde på at tynde ud og derefter et eller to lag gips, måske almindelig billig gips.
Og derefter klinker.. Det er jo ikke vådrum, vi taler om.