T
Hej!

Jeg er i gang med et lille garage/økonomibyggeri på en landbrugsejendom, og det er placeret ca. 10m fra huset, og som jeg forstår skal man opnå Ei 60. Jeg planlægger at bygge væggen ifølge følgende konstruktion udefra og ind. Yderbeklædning, 34*70 lægter, vinddug, 170mm regelstamme med Hunton 170 mm træisolering, dampspærre, 70mm installationshul isoleret med 70mm stenuld, 10mm OSB, 13mm gips og til sidst have 0,5mm pladebeklædning. Er det en ok væg?
 
Hvorfor skal du have pladebeklædning? Plade plejer at blive nærmest diffusionstæt. Det er ikke så vellykket at lukke materiale inde mellem to tætte lag uden ventilation.
 
Formentlig brandsikkerhed.
 
T
Vil få det dels sikkert mod gnister samt mod vandstænk!
Bliver også billigere at sætte op plade end at spartle sætte væv og så male.
Pladen bliver en som kommer fra Borga og er en vægplade PP2!
 
  • Synes
Slarvpellen
  • Laddar…
T täfteå sagde:
Vil gerne have det dels sikkert mod gnister samt mod vandstænk!
Det bliver også billigere at sætte plader op end at spartle, sætte væv og derefter male.
Pladen er en, der kommer fra Borga og er en vægplade PP2!
Hvad betaler man cirka pr. kvm for vægplader?
Overvejer selv dette i kommende garage.
Af samme årsag som dig..
 
T
Skal betale 85:- per kvm !
 
  • Synes
Slarvpellen
  • Laddar…
Hvis du skal have plade, bør du udelade folien inde i væggen.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.