Hej!
Jeg er i gang med et lille garage/økonomibyggeri på en landbrugsejendom, og det er placeret ca. 10m fra huset, og som jeg forstår skal man opnå Ei 60. Jeg planlægger at bygge væggen ifølge følgende konstruktion udefra og ind. Yderbeklædning, 34*70 lægter, vinddug, 170mm regelstamme med Hunton 170 mm træisolering, dampspærre, 70mm installationshul isoleret med 70mm stenuld, 10mm OSB, 13mm gips og til sidst have 0,5mm pladebeklædning. Er det en ok væg?
Jeg er i gang med et lille garage/økonomibyggeri på en landbrugsejendom, og det er placeret ca. 10m fra huset, og som jeg forstår skal man opnå Ei 60. Jeg planlægger at bygge væggen ifølge følgende konstruktion udefra og ind. Yderbeklædning, 34*70 lægter, vinddug, 170mm regelstamme med Hunton 170 mm træisolering, dampspærre, 70mm installationshul isoleret med 70mm stenuld, 10mm OSB, 13mm gips og til sidst have 0,5mm pladebeklædning. Er det en ok væg?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Hvorfor skal du have pladebeklædning? Plade plejer at blive nærmest diffusionstæt. Det er ikke så vellykket at lukke materiale inde mellem to tætte lag uden ventilation.
Hvad betaler man cirka pr. kvm for vægplader?T täfteå sagde:
Overvejer selv dette i kommende garage.
Af samme årsag som dig..
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Hvis du skal have plade, bør du udelade folien inde i væggen.
Klik her for at svare
