3,355 læst ·
2 svar
3k læst
2 svar
Kondens på den forkerte side af dampspærren!
Hej!
(Følte at jeg for nogle uger siden læste et indlæg om dette, men kan ikke finde det nu,)
Krøb ind på min betonplade i mit lille uopvarmede kryberum under vores fortrappe i går og så, at jeg havde fået kondens på indersiden af dampspærren i bunden. Suk!
Jeg er usikker på, hvordan fugten kan være kommet ind, jeg er sikker på, at materialet var tørt i sommer, da jeg monterede isolering og dampspærren. (Men da er fugtigheden i luften også højere.)
I hallgulvet ovenover har jeg en el-gulvvarme, så jeg antager, at når luften i gulvet opvarmes, kondenseres den mod den kolde dampspærre i bunden.
Det føles aldrig godt med fugt, så nu er spørgsmålet, om nogen har en idé til, hvordan man kan afhjælpe dette på en smart måde. F.eks. lave nogle små huller, som så tapes igen, hvad tror I om det?
Mvh
Fredrik
(Følte at jeg for nogle uger siden læste et indlæg om dette, men kan ikke finde det nu,)
Krøb ind på min betonplade i mit lille uopvarmede kryberum under vores fortrappe i går og så, at jeg havde fået kondens på indersiden af dampspærren i bunden. Suk!
Jeg er usikker på, hvordan fugten kan være kommet ind, jeg er sikker på, at materialet var tørt i sommer, da jeg monterede isolering og dampspærren. (Men da er fugtigheden i luften også højere.)
I hallgulvet ovenover har jeg en el-gulvvarme, så jeg antager, at når luften i gulvet opvarmes, kondenseres den mod den kolde dampspærre i bunden.
Det føles aldrig godt med fugt, så nu er spørgsmålet, om nogen har en idé til, hvordan man kan afhjælpe dette på en smart måde. F.eks. lave nogle små huller, som så tapes igen, hvad tror I om det?
Mvh
Fredrik
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 indlæg
Det skal ikke være dampspærre der, den skal ligge under gulvet i gangen (på den varme side). Fjern den og sæt for eksempel en vindpap.
Hej!
Tak for svaret!!
Nu når du siger det føles det jo indlysende!!
Dampspærren skal jo sidde på den varme side, forkert monteret af mig.
Nu bliver det til at sætte op vindbeskyttelsesdug i stedet!
Mvh
Fredrik
Tak for svaret!!
Nu når du siger det føles det jo indlysende!!
Dampspærren skal jo sidde på den varme side, forkert monteret af mig.
Nu bliver det til at sætte op vindbeskyttelsesdug i stedet!
Mvh
Fredrik
Klik her for at svare


