Det viste sig, at den ene væg i badeværelset sandsynligvis kun har fliser + enkelgips, da jeg skulle sætte en vaskeskabsenhed op...
Og det er opbygget med 7 cm tomrum bagved lige der, hvor skruerne skal gå ind, altså fra planke-væggen bagved til ydersiden af fliserne = 7 cm.

Så der sidder altså en 3" tyk planke-væg inderst.

Helst ville det jo være pænest uden ben foran på skabet, men nu bliver det måske sådan alligevel, er der nogen, der tør gætte, om det holder til et 60 cm skab med vask og to skuffer under med ting i, hvis man bruger en form for gipsanker??

(Hvorfor det er opbygget, som det er, må jeg spekulere i en anden gang)

• Diagram over badeværelsesvæg: enkelgips og fliser, skrueposition, 7 cm hulrum, tyk plankvæg, mulig kommode med ben.
Senest redigeret:
Skulle ikke hænge den op med gipsekspander, skaf lange skruer og fastgør i pklankvæggen bagved i stedet.

Fotografen sagde:
Ville ikke hænge den op med gipsekspander, skaf lange skruer og træk fast i pklankevæggen bagved i stedet.
Jeg har overvejet det også, men findes der så lange plugs? Jeg borede nu med 8mm gennem flise og gips i troen på, at den ville fungere med de medfølgende plugs.

Hvis man bare trækker lange skruer ind, hvor hårdt tør man så trække for ikke at sprække flise\gips?

edit. Måske fransk træskrue 8x140 typ? Tror I man kan undlade benene i forkant da?
Det er jo tænkt, at det IKKE skal være ben altså.

Senest redigeret:
Fandt et billede af, hvordan det ser ud/så ud tidligere, det er regl med stående 45x45, afstand ukendt nu..

• Væg med stående reglar 45x45 og isolering, samt en skitse af et fremtidigt element; to rør stikker op fra gulvet.
Er der nogen andre, der har overvejelser omkring at hænge kommoden op med fx franske træskruer på enkelgips + fliser, HVIS man også kan føre længere skruer ind i brædderne bagved?

Vil jo ikke risikere, at kommoden falder ned på gulvet..

bor lidt større huller og træk en lang franskskrue med et afstandsrør på, så du ikke klemmer for hårdt på den nylagte væg....gør afstandsrøret nogle mm kortere end afstanden mellem bagsiden af kommoden og den gamle plankevæg

Hvis du vil, kan du jo ud fra det billede regne ud præcis, hvor du har dine reglar, og ramme en af dem? Det lyder som den bedste idé. Ellers bliver det specielt at anskaffe en eller anden form for muffe, der er såpass lang, at du kan trække den i den bagerste væg og derefter skrue kommoden i muffen, hvor den går igennem gipsvæggen eller noget lignende, hvis du vil gøre det på den måde.

Ellers er det nok fødder på.

Har nu lykkedes at lokalisere to reglar i væggen, så den skinne som skal skrues fast mod væggen vil i det mindste blive fastgjort i to reglar med hver sin skrue.

Vil tage en længere og trække direkte igennem reglen og ind i planken bagved.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.