Skal man have plastik på tag og vægge til koldt garage eller ej. Der findes forskellige bud!

For koldgarage behøves det ikke.

Dog, selvom garagen ikke skal være opvarmet, så skal den måske isoleres og være forberedt til varme?
Så kan det være passende at sætte plastik.

Væggene er isoleret og plastet, taget delvist.
Så at sige det gør ingen skade, hvis det er isoleret og plastes?

Tror ikke det.
Hvad der kan ske er, at det er varmere ude end inde i garagen, og så sidder dampspærren så at sige på den forkerte side, dvs. risiko for kondens inde i væggen. I praksis er der nok ikke alt for store temperatursvingninger i længere perioder, så risikoen bør være ret lille.

Hvis du nu alligevel har resten plastet, er det vel lige så godt at gøre det samme med loftet.

Derefter kan du overveje vedligeholdelsesvarme, så det i det mindste holder sig frostfrit. Garager er jo gode opbevaringssteder, ikke bare for biler, og frostfrit giver øgede muligheder. F.eks. vandbaseret maling.

Jeg har en garage/værksted med isolerede vægge og endnu så længe uisoleret tag. Trods det holder det sig næsten frostfrit, så der skal ikke meget ekstra varme til.

Lukker jeg loftet og isolerer og plast, så bliver det en kold loft som jeg har nul kontrol over. Jeg kunne måske sætte en lem, hvis man skal kravle op på loftet? Eller er det unødvendigt?

En inspektionslem er aldrig forkert.
Hvis det ikke er andet end til højst en årlig inspektion, så synes jeg, at en udvendig lem på gavlen er bedst og nemmest. På den side der oftest er i læ om muligt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.