Hej.
Jeg overvejer at renovere mit køkken.
Overvejer at lade den gamle flise hvor der er asbest i fix og fugemasse blive. Tænkte at sætte en gipsplade bag overskabe og køkkenskabe. Derefter en gips over det hele. Er der nogen, der har tanker om dette? Dumt? Udførligt? Del dine tanker
Jeg overvejer at renovere mit køkken.
Overvejer at lade den gamle flise hvor der er asbest i fix og fugemasse blive. Tænkte at sætte en gipsplade bag overskabe og køkkenskabe. Derefter en gips over det hele. Er der nogen, der har tanker om dette? Dumt? Udførligt? Del dine tanker
Jeg synes det lyder smart. Jeg antager, at du bare sætter forhøjningsdåser på eksisterende eldåser, hvis sådanne findes.
(Sælger du lejligheden/ejendommen i fremtiden, kan du jo oplyse den nye ejer om, at der sidder lidt asbetsfuge bag pladen. Kan være venligt om ikke andet).
Jeg ville nok have trukket lidt fix/lim bag den sidste plade på den del, der går over asbetsfliserne. Måske er det overkurs.
(Sælger du lejligheden/ejendommen i fremtiden, kan du jo oplyse den nye ejer om, at der sidder lidt asbetsfuge bag pladen. Kan være venligt om ikke andet).
Jeg ville nok have trukket lidt fix/lim bag den sidste plade på den del, der går over asbetsfliserne. Måske er det overkurs.
Tak for inputD Derbyboy sagde:Jeg synes det lyder smart. Jeg antager, at du bare sætter forhøjningsdåser på eksisterende el-dåser, hvis der er sådanne.
(Sælger du lejligheden/ejendommen i fremtiden, kan du jo oplyse den nye ejer om, at der sidder lidt asbestfuge bag pladen. Kan være pænt, hvis ikke andet).
Jeg ville nok trække lidt fix/lim bagved den sidste plade på den del, der går over asbest-fliserne. Måske er det overkurs.
Omstændeligt og tidskrævende at forsøge at kapsle en smule asbest ind.
Nej tag og køb en fornuftig maske, en engangsoverall samt nogle affaldssække og fjern fliserne og aflever dem på genbrugsstationen. Man behøver ikke altid at gøre ting unødvendigt komplicerede.
Nej tag og køb en fornuftig maske, en engangsoverall samt nogle affaldssække og fjern fliserne og aflever dem på genbrugsstationen. Man behøver ikke altid at gøre ting unødvendigt komplicerede.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,105 indlæg
Det går jo at flise ovenpå fliser, så det er jo ikke nødvendigt at øge væggens tykkelse med endnu en gipsplade.
Skal man håndtere asbest som professionelle kræves der mere end maske og engangsdragt.
Skal man håndtere asbest som professionelle kræves der mere end maske og engangsdragt.
Hej.BirgitS sagde:
Nja det behøver ikke at være "professionelt" (sen findes der idioter der kalder sig proffer men det er en anden historie).
Har været inde på Arbejdstilsynet så det har jeg nogenlunde styr på.
Tak så meget for tippet
Klik her for at svare