1,675 læst ·
12 svar
2k læst
12 svar
Købsråd ønskes: Metallfarvede tagrender år 2009
Hej forumet.
Det er tid til nye tagrender mm. De nuværende fra '63 har givet op. Jeg har skiftet en sidste år til en ny fin sort ligesom før, men jeg har ombestemt mig. Jeg vil have METALFARVEDE.
Spørgsmålet er, hvad jeg skal købe. Jeg er ikke specielt kræsen med den præcise nuance, jeg tror, at løftet udseendemæssigt vil blive stort uanset.
Så forzinket, galvaniseret, pulverlakeret eller stål?
Pris kontra kvalitet bliver vel afgørende som sædvanlig, men det er et lille hus, måske 30 meter tagrende og 4 nedgående rør. Som sædvanligt er det jo kroge og bøjninger, der koster.
Og så skal det være 100-brede render.
Tips til overfladebehandling og producenter modtages MEGET taknemmeligt!
Knus fra Uppsala / Dan
Det er tid til nye tagrender mm. De nuværende fra '63 har givet op. Jeg har skiftet en sidste år til en ny fin sort ligesom før, men jeg har ombestemt mig. Jeg vil have METALFARVEDE.
Spørgsmålet er, hvad jeg skal købe. Jeg er ikke specielt kræsen med den præcise nuance, jeg tror, at løftet udseendemæssigt vil blive stort uanset.
Så forzinket, galvaniseret, pulverlakeret eller stål?
Pris kontra kvalitet bliver vel afgørende som sædvanlig, men det er et lille hus, måske 30 meter tagrende og 4 nedgående rør. Som sædvanligt er det jo kroge og bøjninger, der koster.
Og så skal det være 100-brede render.
Tips til overfladebehandling og producenter modtages MEGET taknemmeligt!
Knus fra Uppsala / Dan
Hvilken farve er du ude efter? Forskellige metaller har forskellige farver. Hvis det er galvaniseret, du mener, så sælger lindab det. Også aluzinken er umalet. Så er der også kobber, rustfrit og zink, som heller ikke er malede.
Aluzinken er nok det billigste i forhold til holdbarhed. Kender du nogen med virksomhed, så tag dem med og køb direkte fra lindab, byggemarkederne plejer at lægge en hel del oven på deres priser.
Aluzinken er nok det billigste i forhold til holdbarhed. Kender du nogen med virksomhed, så tag dem med og køb direkte fra lindab, byggemarkederne plejer at lægge en hel del oven på deres priser.
Jeg har været og kigget på Plannjas eksempler nu. Aluzink føles som det oplagte valg, alt andet er ganske vist lidt pænere i sig selv, men mit hus skal føles frisk, lige og rent, ikke som en udstillingsgenstand.
Tips til producenter måske?
Jeg har set Plannja, Lindab og Aco Nordic. Og hvad angår pris så har jeg god kontakt med mit brædværk (mærkeligt nok kan mit brædværk godt lide glade småhandlende, måske en skøn afbræk mod alle de sure erhvervskunder).
Tips til producenter måske?
Jeg har set Plannja, Lindab og Aco Nordic. Og hvad angår pris så har jeg god kontakt med mit brædværk (mærkeligt nok kan mit brædværk godt lide glade småhandlende, måske en skøn afbræk mod alle de sure erhvervskunder).
Jeg har aldrig set Lindabs, så jeg ved ikke. Men på Lindabs hjemmeside har de ingen zink, kun sølvlakerede.
Men jeg er holdt op med at blive overrasket angående tagafvanding. Ingen fanden ved noget eller vil hjælpe/sælge. Det er så man bliver skør.
Men jeg er holdt op med at blive overrasket angående tagafvanding. Ingen fanden ved noget eller vil hjælpe/sælge. Det er så man bliver skør.
Klik her for at svare