Hvis man virkelig kommer til at have brug for så meget gips, så ville jeg have købt det uden at tøve.

Men da ville jeg også have tænkt at bruge det inden for et par måneders periode, ellers bliver det så rodet i garagen osv. og plads mangler man altid midt i en byggeproces.

Y
Har spekuleret lidt i dette hvor hurtigt jeg kommer til at bruge det. Bliver elektrikeren færdig skal alle indvendige lofter beklædes med gipsplader, derefter væggene - noget jeg tror kan gå hurtigt når man først er kommet i gang. 38 plader behøves til væggene i huset.. 32 til loftet... = 70...

Resten (+mere) tænkte jeg til garagens indvendige loft, noget som måske ikke sker straks da det er sjovere at få det fint indendørs...

har dobbeltgarage så lavede en ren overflade ved den anden port hvor det ikke kommer til at forstyrre..

---

når I skærer, hvordan foregår det så, plejer I at gøre det på jorden, eller på et bord, eller på et stativ?

På bakken med pladen på langs.

Hvis der kun skal skæres et enkelt snit, kan man nemmest gøre det fra pallen, hvor de ligger, men jeg plejer at lægge den op på et bord, hvis den skal "skræddersys".

LAINE sagde:
Om man verkligen kommer att have brug for så meget gips, så ville jeg have købt det uden at tøve.

Men da ville jeg også havde tænkt at bruge det inden for nogle måneders periode, ellers bliver det så rodet i garagen osv., og man mangler altid plads midt i et byggeri.
Under 8 års renovering til og fra har jeg aldrig oplevet, at jeg skal købe alt på én gang for at få den rigtige pris. Det har altid været muligt at få en ordrebaseret pris baseret på, hvor meget jeg skal have.

At have store mængder byggematerialer derhjemme er katastrofalt på alle måder. Man forbruger ALDRIG materialet i den hastighed, man forestiller sig. Derudover er det ofte helt unødvendigt som sagt. At ikke hamstre materialer, der optager plads, var en lektion, jeg lærte i løbet af de to første år, vi flyttede til et hus.

At ikke hamstre materiale som tager plads var en lektie, jeg lærte i de to første år, efter vi flyttede til hus
-Så sandt! En af de største energi- og tidsrøvere hos os i den første periode var bare at flytte indkøbt byggemateriale for at få plads til at bygge. Køb lidt ad gangen, hvis du bygger selv.

Apropos pladeopbevaring. Vi har altid stillet et par bukke op i et rum og så lagt to regler mellem bukkene. Det er ret behageligt at arbejde med pladerne i ståhøjde.
IMG_2941.jpg

Yrrol sagde:
Har spekuleret lidt i dette hvor hurtigt jeg kommer til at bruge det. Bliver elektrikeren færdig så skal alle lofter gipses, så væggene - noget jeg tror kan gå hurtigt når man først er kommet i gang. 38 plader behøves til væggene i huset.. 32 til loftet... = 70...

Resten (+mere) tænkte jeg til garagets loft, noget som måske ikke sker med det samme da det er sjovere at få det fint inde...

har dobbeltgarage så lavede en ren flade ved den anden port hvor det ikke kommer til at forstyrre..

når I skærer, hvordan gør I så, plejer I at gøre det på gulvet, eller på et bord, eller på et stativ?
Måske værd at investere i to gipsholdere, så får du dem i arbejdshøjde, og sådanne holdere bruger man lidt overalt, male panel, bygge skafot indeni, hvis det er lidt højere, opbevare tømmer på, mm.

http://www.blocket.se/stockholm/Gipsbockar_26594551.htm?ca=11&w=3

Det der slår mig er transporterne.
Flere omgange koster jo også penge, men hvis man kan laste noget andet samtidig, så var transporten måske alligevel nødvendig osv.

Og ja, som nordlænding er der nogle gange lidt afstand. Et byggemarked skal have 1800 for at køre ud til mig, men det er uanset om det er en pakke søm eller en fuld lastbil.

Materialpriserne de opgiver i butikken, de er derimod at betragte som forhandlingsbud. Sidst jeg byggede lidt større, var beijers billigere end byggmax efter lidt snak.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.