339,635 læst ·
410 svar
340k læst
410 svar
Købe byggematerialer i udlandet
Hvordan er det, hvis man ikke vil have et IKEA køkken??
Der bygges jo superflotte køkkener i Polen!
Ligger de OK prismæssigt, og er det som i Sverige, at delene fremstilles på bestilling, så man skal afsted to gange for et køkken?
MvH
Thorsten
Der bygges jo superflotte køkkener i Polen!
Ligger de OK prismæssigt, og er det som i Sverige, at delene fremstilles på bestilling, så man skal afsted to gange for et køkken?
MvH
Thorsten
Vi havde lidt løst planlagt en shoppingtur til Polen over helligdagene, men er som sædvanligt sent ude. Da jeg tjekkede færgerne fra Nynäshamn, indså jeg, at man enten ankommer klokken tolv om dagen og sejler hjem klokken 18.00 med retur-færgen, eller også venter man og sejler hjem to døgn senere. Ingen af tiderne passer os særlig godt, planen var at bo 1 nat i Polen og to nætter på færgen.
Så et alternativ er at tage til Karlskrona (har ikke tjekket, hvordan færgerne går der) eller at tage til et andet land.
Er der nogen, der har været i Estland og handlet, eller er det Polen, der gælder?
Vi kommer til at tage ned med en almindelig bil og har altså begrænset plads, så det vi vil købe, er hansgrohe-blandere + fliseklæb og spærrelag.
Så et alternativ er at tage til Karlskrona (har ikke tjekket, hvordan færgerne går der) eller at tage til et andet land.
Er der nogen, der har været i Estland og handlet, eller er det Polen, der gælder?
Vi kommer til at tage ned med en almindelig bil og har altså begrænset plads, så det vi vil købe, er hansgrohe-blandere + fliseklæb og spærrelag.
En hjælp på vejen fra Karlskrona: http://www7.stenaline.se/servlet/se...in?data.language.id=1&data.node.id=18080#sollentuna sagde:
TAK! Nu har jeg kigget lidt mere, og det ser ikke ud til, at der går nogen færger, der passer os i mellemdagene, så vi må vente et par uger. Billigst lige nu ser ud til at være en weekend i Polen fra Nynäs.
Man sejler ud kl. 18.00 fredag aften, og så sejler man hjem kl. 18.00 søndag aften. Man får da 1,5 døgn i Polen, og natten der bor man på båden. Omkostning ca. 2000 for to personer inkl. bil og en opgradering til en kabine med vindue.
Jeg har set, at man kan rejse billigere fra Karlskrona, og at man så får mere tid i Polen, fordi bådrejsen ikke er lige så lang, men for vores vedkommende betyder det jo også 50 mils bilrejse i hver retning.
Men er der ingen, der har nogle kommentarer om nogle af baltlandene??
Man sejler ud kl. 18.00 fredag aften, og så sejler man hjem kl. 18.00 søndag aften. Man får da 1,5 døgn i Polen, og natten der bor man på båden. Omkostning ca. 2000 for to personer inkl. bil og en opgradering til en kabine med vindue.
Jeg har set, at man kan rejse billigere fra Karlskrona, og at man så får mere tid i Polen, fordi bådrejsen ikke er lige så lang, men for vores vedkommende betyder det jo også 50 mils bilrejse i hver retning.
Men er der ingen, der har nogle kommentarer om nogle af baltlandene??
8)Bør det gøre.Inger.P. sagde:
Alt for lidt tid, hvis I ikke ved, hvor alle tingene ligger.
Ej tvang længere, men tag det med alligevel. Glem ikke det grønne kort til bilen.
Hej!
Vi renoverer vores hus og har tænkt os at tage til Polen
og købe byggematerialer, primært trævarer. F.eks.
paneler til at sætte i loftet og eg til at bygge en trappe med.
Vi har også tænkt os at bygge en terrasse i lærketræ.
Er der nogen, der ved, hvor man kan finde denne type
trævarer? Findes det hos Praktiker eller Castorama?
Eller skal man lede et andet sted?
M.V.H ByggFia.
Vi renoverer vores hus og har tænkt os at tage til Polen
og købe byggematerialer, primært trævarer. F.eks.
paneler til at sætte i loftet og eg til at bygge en trappe med.
Vi har også tænkt os at bygge en terrasse i lærketræ.
Er der nogen, der ved, hvor man kan finde denne type
trævarer? Findes det hos Praktiker eller Castorama?
Eller skal man lede et andet sted?
M.V.H ByggFia.
Så har de ændret siden i sommer. Jeg har været nødt til at vise det grønne kort ved færgen begge gange, jeg har kørt til Polen. Det grønne kort får du fra dit forsikringsselskab. Husk at angive chauffør, hvis det ikke er den samme som bilejeren.
mvh
David
mvh
David
OK, tilsyneladende har de fjernet kravet om det grønne kort.
Registreringsbevis i original for både bil og anhænger kræves.
Passet skal være gyldigt i mindst 6 måneder for at blive accepteret. Det betyder sandsynligvis også, at børnene skal være indskrevet eller have egne pas.
Diverse info findes på: http://www7.stenaline.se/servlet/se...Main?data.language.id=1&data.node.id=1931
Registreringsbevis i original for både bil og anhænger kræves.
Passet skal være gyldigt i mindst 6 måneder for at blive accepteret. Det betyder sandsynligvis også, at børnene skal være indskrevet eller have egne pas.
Diverse info findes på: http://www7.stenaline.se/servlet/se...Main?data.language.id=1&data.node.id=1931
Jeg ringede mit forsikringsselskab angående elektronisk låsesystem, og det der sker er, at selvrisikoen bliver højere hvis man ikke har det, men du mister ikke erstatningen.
Ang. grønt kort så behøves det ikke ifølge lovene inden for EU, men den polske told SPURGTE efter det ved vores gennemrejse. Så for at være sikker er det lige så godt at tage det med, det koster jo heller ikke noget...
Ang. grønt kort så behøves det ikke ifølge lovene inden for EU, men den polske told SPURGTE efter det ved vores gennemrejse. Så for at være sikker er det lige så godt at tage det med, det koster jo heller ikke noget...
Hej
Der er jo masser af penge at tjene bare på et ikea køkken http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...918&langId=-11&parentCats=10110*10652
Dette skab er ca. 700 kr billigere i Polen.
For mig meget mærkeligt at et svensk fremstillet produkt (ifølge ikeas sælger) er billigere i udlandet end her.
Er det sådan Kamprad, at vi svenskere med høje lønninger skal sponsere lavtlønslandene, så de kan holde deres lave lønninger for så at flytte produktionen med begrundelsen, at det er billigere at producere det i udlandet.
Der er jo masser af penge at tjene bare på et ikea køkken http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...918&langId=-11&parentCats=10110*10652
Dette skab er ca. 700 kr billigere i Polen.
For mig meget mærkeligt at et svensk fremstillet produkt (ifølge ikeas sælger) er billigere i udlandet end her.
Er det sådan Kamprad, at vi svenskere med høje lønninger skal sponsere lavtlønslandene, så de kan holde deres lave lønninger for så at flytte produktionen med begrundelsen, at det er billigere at producere det i udlandet.
Er helt enig med dig, Inger P.!
Ingvar Kamprad virkede som en handlekraftig person med varme og omsorg, som sætter service og omsorg for forbrugeren først.
Derudover går han foran med et fremragende eksempel gennem sunde og enkle levevaner, ingen prangende type med divanykker.
Heja Kamprad!
P.S. At det er dyrere i Sverige kan vel næppe have noget at gøre med skyhøje personalomkostninger, skatter, moms...
D.S.
Ingvar Kamprad virkede som en handlekraftig person med varme og omsorg, som sætter service og omsorg for forbrugeren først.
Derudover går han foran med et fremragende eksempel gennem sunde og enkle levevaner, ingen prangende type med divanykker.
Heja Kamprad!
P.S. At det er dyrere i Sverige kan vel næppe have noget at gøre med skyhøje personalomkostninger, skatter, moms...
Kamprad har åbnet en masse IKEA-varehuse i Sverige, som i mange år har trukket hundredvis af millioner til Sverige, skabt utallige arbejdspladser samt mange gange mere skat til staten (=offentlige resurser) end vi alle her i forumet betaler tilsammen under hele vores livstid.fooney sagde:
Nu bliver jeg lidt nysgerrig fooney: Det ville være meget interessant at få at vide, hvordan du kom frem til konklusionen, at dette sænker Sverige...???
Heja Kamprad !