339,655 læst ·
410 svar
340k læst
410 svar
Købe byggematerialer i udlandet
De fleste butikker i Polen tager bankkort / kreditkort (dvs. VISA, Mastercard, AmEx). Gælder ofte også i dagligvarebutikker.
Der er desuden masser af hæveautomater (ATM) i alle større byer - ofte også i de indkøbscentre du besøger - så man behøver ikke veksle en masse penge i Sverige på forhånd. Lidt kontanter kan dog være godt at have med!
Tænk bare på, at hvis du planlægger at handle for store beløb (f.eks. over 10.000 SEK) med kort, bør du tale med banken / kortfirmaet på forhånd. Pludselige store hævninger i Polen kan ellers resultere i, at dine indkøb kan afvises af firmaets anti-svindelsystem.
Der er desuden masser af hæveautomater (ATM) i alle større byer - ofte også i de indkøbscentre du besøger - så man behøver ikke veksle en masse penge i Sverige på forhånd. Lidt kontanter kan dog være godt at have med!
Tænk bare på, at hvis du planlægger at handle for store beløb (f.eks. over 10.000 SEK) med kort, bør du tale med banken / kortfirmaet på forhånd. Pludselige store hævninger i Polen kan ellers resultere i, at dine indkøb kan afvises af firmaets anti-svindelsystem.
Hej!!
Jeg undrer, om det ikke er mediamarkt, der er billigst på hvidevarer, de har et udvalg, der vil noget. så er der jo den der polske kæde, som ligger væg i væg med Ikea og Obi i Gdansk, tror den hed AGV eller RTG eller noget i den stil, de havde utroligt gode priser på hjemmebio forstærkere, det var især Onkyo, jeg bemærkede, at det var så meget billigere end herhjemme. Det var derinde, snedkeren købte sin E-lux kondens tøjrtumbler og 1200 omdrejninger vaskemaskine.
MVH
Skopis
Jeg undrer, om det ikke er mediamarkt, der er billigst på hvidevarer, de har et udvalg, der vil noget. så er der jo den der polske kæde, som ligger væg i væg med Ikea og Obi i Gdansk, tror den hed AGV eller RTG eller noget i den stil, de havde utroligt gode priser på hjemmebio forstærkere, det var især Onkyo, jeg bemærkede, at det var så meget billigere end herhjemme. Det var derinde, snedkeren købte sin E-lux kondens tøjrtumbler og 1200 omdrejninger vaskemaskine.
MVH
Skopis
Grand Hotel i Sopot. Mod et gebyr kan du parkere på en overvåget indhegning overfor hotellet. Fint hotel på stranden i badebyen Sopot, som er en del af de sammenvoksede byer Gdynia, Sopot, Gdansk. Dyrt for at være Polen, men billigt for at være Sverige. Tager du børnene med, kan de lege på stranden, mens du racer mellem varehusene. 
mvh
David
mvh
David
Jeg er ved at jagte priser på garageporte i Polen, Hörmann Lpu 40 er jeg interesseret i med åbner. Er der nogen, der har købt disse der? Hvad måtte I give? Jeg har fået prisoplysning på døren til 3613 PLN
åbner til 1100 PLN
Er dette gode priser sammenlignet med dem, I har fået, disse er fra castorama
åbner til 1100 PLN
Er dette gode priser sammenlignet med dem, I har fået, disse er fra castorama
Prisen på en Hörmann LPU40 garageport afhænger helt af størrelsen... LPU40 betyder, at det er model (udseende) LPU med 40mm isolering. Har intet med størrelsen at gøre... Jeg købte selv LPU40 2500x2500, M-profil, Silkgrain overflade, hvid farve med åbnere fra Castorama i Rumia (se mit tidligere opslag om dette) og sparede 33% sammenlignet med at købe i Sverige.
Find først ud af, hvilken størrelse og model du vil have, derefter hvad garageporten koster i Sverige, og sammenlign med den pris, du får fra Castorama. Glem ikke at tage højde for dagens vekselkurs - så får du et bedre billede af, om det er en god handel eller ej!
På den tyske Hörmann-side er der en 'ca-prisliste' for Tyskland, som man kan downloade. Det kan give en indikation af, hvad priserne er i hjemlandet. Prisen i Polen blev for os en del billigere end det.
Find først ud af, hvilken størrelse og model du vil have, derefter hvad garageporten koster i Sverige, og sammenlign med den pris, du får fra Castorama. Glem ikke at tage højde for dagens vekselkurs - så får du et bedre billede af, om det er en god handel eller ej!
På den tyske Hörmann-side er der en 'ca-prisliste' for Tyskland, som man kan downloade. Det kan give en indikation af, hvad priserne er i hjemlandet. Prisen i Polen blev for os en del billigere end det.
Mit råd til alle, der skal bygge løsvirkeshus osv., er at kontakte en entreprenør, der kan levere tjenester som materialeindkøb i Polen/Lettland med de rette kontakter og levering til Sverige.
Svensk arbejdsledelse - med kompetent arbejdskraft fra Lettland.
Aktiv deltagelse i produktionen og sikring af kvalitet.
Med venlig hilsen Marko
Svensk arbejdsledelse - med kompetent arbejdskraft fra Lettland.
Aktiv deltagelse i produktionen og sikring af kvalitet.
Med venlig hilsen Marko
Sidder og kigger på Castoramas hjemmeside, der findes 3 st Castorama i Gdansk-området. Er der nogen, der ved, hvilken der er den mest velassorterede?
Vi skal have hvidevarer i aluminium til køkkenet, hvilket er lidt svært at få fat i herhjemme, har nogen set det i Polen?
Nogle flere tip om indkvartering i Gdansk-området med indhegnet parkering? 80 euro/nat syntes vi var lidt dyrt.....
Vi skal have hvidevarer i aluminium til køkkenet, hvilket er lidt svært at få fat i herhjemme, har nogen set det i Polen?
Nogle flere tip om indkvartering i Gdansk-området med indhegnet parkering? 80 euro/nat syntes vi var lidt dyrt.....