Vi har en furutrappe bygget i 1979 som knirker lidt vel meget, når vi går på den.
Jeg har fundet ud af, at det er mellem trappetrinene-vangstykket, at knirken kommer, og dette er på alle trappetrin! (altså ikke mellem vangstykket og væggen)
Kan det være lim mellem trappetrin-vangstykket, der knirker, eller bare samlingerne generelt?

Er der nogen, der har tips til, hvordan man kan undgå lidt knirken?

Jeg tror trappen er anspændt på en eller anden måde.

Kan man rette op på det med en god metode? Eller er det bare at kæmpe videre, indtil man har fået det til at holde op med at knirke?

Tror nok aldrig trappen vil stoppe med at knirke. Har fået den idé at spraye med silikonespray som en løsning. Dog er jeg alt andet end sikker på resultatet. Har selv en trappe fra 40'erne som også er temmelig larmende. Man kunne måske prøve på et trin.

Få en sprøjte med kanyle, fyld den med PU lim, bor små huller mellem vogn og trappetrin og sprøjt det ekspanderende lim ind. Kan det være en løsning måske ??

Bumpar tråden lidt, jeg har et relativt nybygget hus fra 2006, min trappe smælder og knager, hvordan løser jeg det. Det er et træhus bygget af Småa, pilgrimstahus. Nogen der ved?

Hej har du en trappe med en træliste under trinene som er for børnesikkerheden, er den skruet prøv med at løsne et par omgange på skruen for nogle gange er det den liste som knirker.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.