Vi har lignende problemer, men vores stødtrin er i limtræ af eg. Jeg har læst lidt om, hvad man kan gøre, og før i tiden virkede det som om, man høvlede stødtrinnet med en lille bue for at undgå knirk.
Jeg overvejer at tage et eller to stødtrin af og se, om jeg kan høvle en svag runding og se, om det hjælper.
Udfordringen er, at der allerede er skruehuller, så enten må jeg proppe dem og bore nye, når jeg sætter stødtrinnet i spænd, eller også må jeg lave nye huller. Det er godt nok under en trappe, men det bliver ikke så pænt med en masse huller...
Fik også et tip om at fjerne stødtrinnet og lægge en tynd strimmel filt i sporet og montere det igen. Så kan det bevæge sig lidt uden at knirke ifølge den, der gav tippet, men andre sagde, at det bliver midlertidigt, så jeg ved ikke, om det er værd at prøve.
Uanset hvad, så er der andet, der prioriteres højere, så jeg gætter på, at det bliver til efteråret/vinteren, jeg kan tage fat på det her.