jeg er barnligt begejstret for gammelt mursten, og har derfor besluttet at bygge en brystningspanel af netop brugt mursten. Men det ville være unødvendigt at bruge hele sten til dette, det er tilstrækkeligt med halve (for ikke at bygge for meget i bredden osv.), men mit spørgsmål er:

Hvordan kan man kløve en gammel mursten på en hurtig og sikker måde?

Vil dække cirka 4 kvadratmeter, så det er ikke enorme områder direkte, men det bliver jo alligevel en masse sten, så hvis nogen har et forslag til, hvordan man kan gøre dette, ville jeg være meget taknemmelig!

[hvis der desuden tilfældigvis er nogen, der ved om et sted i Göteborg, der sælger brugte mursten (især beige/lysegule) udover Återbruket i Kviberg, så råb op for Guds skyld!!]

Takker,
Johan

Hvis du ikke har travlt, kan du jo bruge vinkelsliberen og vende den side, du skærer indad, så den ikke ses.

Ellers er det nok passende at leje en kapmaskine hos Cramo el. tilsvarende.

Lej en kapmaskine, d støver betydeligt mindre og går meget hurtigere.

• Synes
Fredrik99
  • Laddar…
mickey sagde:
Lej en kapmaskine, d støver betydeligt mindre og går meget hurtigere.
Jojo, jeg er den første til at bekræfte, at kombinationen vinkelsliber og mursten udgør en røgmaskine, der ikke behøver at skamme sig på Metallicas fedeste livekoncert....

hahaha :)

kapmaskin it is, jer der synes at have gjort dette, hvad er det for en type kapmaskine man bør have?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.