Hej!
Vi har et antal 220 x 45 reglar i konstruktions-kvalitet til overs, siden vi lavede vores udbygning. Er også lykkelig indehaver af en Festool dyksav med skinne.
Nu skal vi bygge en indertagskonstruktion, hvor 95 x 45 er tilstrækkeligt som dimension.
Er det værd besværet at save de reglar, vi allerede har, med saven, eller er det bedre at købe nye og gemme de brede til eventuelle fremtidige behov? Hvordan ville I have gjort? Hvor langsomt går det at save 45 mm langs fibrene med en sådan sav?
?? pinebar
Vi har et antal 220 x 45 reglar i konstruktions-kvalitet til overs, siden vi lavede vores udbygning. Er også lykkelig indehaver af en Festool dyksav med skinne.
Nu skal vi bygge en indertagskonstruktion, hvor 95 x 45 er tilstrækkeligt som dimension.
Er det værd besværet at save de reglar, vi allerede har, med saven, eller er det bedre at købe nye og gemme de brede til eventuelle fremtidige behov? Hvordan ville I have gjort? Hvor langsomt går det at save 45 mm langs fibrene med en sådan sav?
?? pinebar
Jeg har kløvet 2st X22X95 på længden med en almindelig håndrundsav (behøvede 22X45 spærtræ og betaler ikke 10kr/m) og det burde blive omtrent lige så hårdt. Det går lidt langsomt, men det går bestemt.
jeg har kløvet overskydende materiale så min anbefaling er at kløve. Min erfaring er, at det er bedst at bruge det materiale, man har liggende, og købe nyt, når man har brug for det. Der bliver så meget af "godt at have materiale" liggende
.
Jeg kløvede nogle 45*225 til 45*195 sidste weekend med ts55'eren. går jo ikke skidehurtigt men det går. Jeg brugte i øvrigt medfølgende 48 tænders klinge. hvis du kigger på indersiden af låget i systaineren er der billeder på forskellige tilbehør deriblandt en grov klinge beregnet til kløvning (har jeg for mig) 
Klik her for at svare