Nu når jeg har fået fjernet pudsen, har jeg nok det ganske "enkelt", men den der forbandede træulleisolering skabte flere problemer, end jeg havde turde forestille mig. Da jeg først havde hugget alt væk, var underlaget alt for ujævnt til udsugningshætten til vinkelsliberen, og desuden gik den sidste støvsugerpose i stykker (fremragende forberedelse og timing fra min side), så jeg måtte køre uden, hvilket gjorde, at hepa-filtret i støvsugeren blev stoppet hele tiden, og sugeevnen blev...sådan. Blev nødt til at afbryde nu og da, eftersom jeg ikke kunne se, hvad jeg gjorde pga alt støvet...
Så du mener, at din grundmur er muret med sprængsten? Mørtelen er med største sandsynlighed kalkmørtel, samme som i min kælder. Du må gøre et forsøg og se, hvordan det går, men hvis du ikke lykkes med at fjerne pudsen, er jeg villig til at give dig dispensation og lade dig lave en gipsvæg
I vaskerummet overvejede jeg at fastgøre et pudsnet på væggen og derefter pudse med en cementbaseret mørtel for at få en god base til fliserne, men jeg opgav den ide, da den føltes lidt uprøvet...ellers er det sikkert muligt at flise med kalkmørtel også, selvom det
egentlig er for svagt til fliser. I sidste ende valgte jeg at gøre som i resten af kælderen, slibe malingen væk og pudse væggene igen med kalkmørtel og derefter kalke hvidt. Det bliver faktisk skidegodt.