Jeg er i gang med en balkon i beton og har fået et problem, jeg ikke ved, hvordan jeg skal løse på en holdbar måde.

Sidste år hjalp en blikkenslager mig med at montere en drypkant rundt om balkonen direkte på betonen. Efter det flydespartlede jeg hele balkonen, inklusiv et godt stykke ud på drypkanten (men stadig inden for balkonen). Tanken er nu at lægge fliser, men så indså jeg et problem.

Det viser sig nu, at betonen ikke var helt perfekt jævn, da metallet ikke ligger mod hele vejen. Dette bevirker naturligvis, at flydespartlet revner på grund af bevægelsen, når jeg træder på spartlet, der er oven på metalkanten.

Jeg mistænker, at det ikke er specielt godt at lægge fliser på dette, men hvad gør jeg ved det?

Kan man sprøjte noget meget løst ind under metalkanten, som fx fugeskum, for at sikre, at den får fuld dækning under? Noget andet?

Pu lim og læg vægte på den ville jeg have gjort, så se efter en god fix, der kan tage lidt bevægelser.

Jo mere jeg kigger på det og irriterer mig over det, overvejer jeg at lave det helt om. Hvis jeg nu skulle beslutte mig for at bore alle fastgørelser op, hvordan bør jeg så gøre for at få det perfekt?

Ingen som har nogen god idé? Jeg kan vel ikke være den første der har en drypkant og vil lægge klinker på altanen, delvist ovenpå denne?

Har nu taget al pladen af, skaffet sika t2 lim og tænkte nu at sætte det fast igen. Men jeg fik et andet grundlæggende problem, hvordan åbner jeg pladetuven med limet?? Nogen der ved?

Jeg har en betonaltan med drypkant i metal. Derefter blev der bygget op som et badeværelsesgulv med tæt folie, fordi betonen var utæt og der løb vand ned i rummet nedenunder. Der blev lavet nogen udjævning inden tætningen, også for at få det rigtige fald. Derefter klinker på det hele, helt ud til kanten over metallet. Det blev lavet for fem år siden og holder stadig.

Tror at dit underlag var både jævnere og pladen bedre fastsat end min desværre.

Men nu er rettelsen ikke langt væk. Har nu hel-limet 2 af pladerne og de sidder som bjerget og helt stumt. Virker lovende!

Hvad har du under altanen?
Tænk på at du evt. kan have brug for noget tætningslag...

Har absolut tænkt mig at lægge på et tætningslag, men i mit tilfælde mere for at pudset under ikke skal få skader, eftersom jeg kun har en entre under. Har købt et fra weber som anbefales til netop altaner og som jeg håber skal fungere godt, især nu når limningen ser ud til at blive meget god.

Tænk at man altid skal behøve at gøre alle trin to gange :).

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.