Hejsa!!
Jeg er i gang med at gøre vores kælder i stand.
Jeg har revet et tæppe ud og under det fandt jeg plader i noget plastlignende materiale ca. 30x30, som var limet med noget, jeg tror er tjære. Hvad skal jeg gøre for at lægge klinker? Skal jeg lægge oven på det sorte, der ligner tjære, eller skal det fjernes først, så kældergulvets rene betongulv kommer frem?

Tips til arbejdsgang, materialer, mm er velkomne.

Jeg ville rive alt ned, tjekke at det betongrene er i niveau, så du kan leve med evt. mindre hældninger, ellers jævn til med flydespartel el. lignende.

Derefter primer, klæb, fliser og fugemasse. Producenten har nok gode instruktioner til dette. Glem ikke handsker ved fugning.

Det betongrene for ikke at indkapsle ting, der kan skabe skimmel/problemer senere. Fugerne vil desuden "ånde" fugt.

Dit store problem senere vil være, at du får gulvkoldt, da disse klinker vil være kolde. At installere en tynd elvarme under vil nok blive en relativt dyr varmekilde, især hvis du har vandbåret med en slags varmepumpe. At installere vandbåren varme er en helt anden sag, søg på kælderprojekt.

Hvis du kan leve med at have sutsko eller ikke er så kuldeskær, vil du få et godt kældergulv, der er let at holde rent.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.