Skal rejse ned til Gdynia på søndag, og hvad skal man kigge efter? Hvilke mærker kan man klassificere som "god kvalitet", når det gælder fliser og klinker? Italienske fabrikker er tilsyneladende almindelige at sortere efter?
Typ Imola og Saloni skal man kunne finde i Polen?

Behøver lidt mere viden om, hvad der er kvalitet, og hvad der er skrammel.

Hej

Vi skal også tage til Gdynja og købe en masse kakel og klinker på søndag
føler lidt sådan også hvor i Polen skal man tage hen
fremfor alt føler jeg, at man måske har svært ved at gøre sig forstået, når man ikke kan nogen polska.

Ikke svar på dit spørgsmål men....

C
Lidt som alle de forvirrede polakker, der vandrer rundt i K-Rauta lørdag eftermiddage da (med en endnu mere forvirret opdragsgiver i hælene). Ha ha, cirklen er sluttet...! :D

Kvalitet kan I se på prisskiltet ;). Importeret modekakel er ikke meget billigere i Polen end i Sverige, kan jeg gætte. Jeg ville selv vælge polskproduceret og vælge en af den dyrere slags (hvis jeg fandt noget, jeg kunne lide) ... så ville jeg stole på, at kvaliteten er OK;). Glem ikke at tjekke, at I køber alle pakker fra samme brænding (lot nr?) for at undgå nuanceforskelle. Den regel gælder også i Polen. Ved køb af bårder, trappeafslutninger og andre finesser inden for kakelvejen kan man spare meget, hvis man bare finder det, man kan lide.
Held og lykke!
gaia

Lot nummer ? Ok bra tips takker.
Men I som har været der og handlet hvad købte I for mærke eller fra hvilken producent?
Ved at nogle har købt fliser fra Imola.

Hvor i Polen skal I handle? Altså hvilken butik? Hele Gdynia-området vrimler jo med små klinkebutikker, skal man tænke på noget særligt?

/Elin

Draven sagde:
Lot nummer ? Ok godt tip, takker.
Nu ved jeg ikke, hvilken tekst der står på pakkerne, men der plejer at være et bestemt nummer, som betyder at pakken kommer fra samme parti, der blev brændt samtidig og af samme materialeblanding. No ja, du forstår sikkert. Læs nøje på alle pakker, så de alle er ens.... du finder hurtigt ud af, hvilket nummer du skal kigge efter ;)
Held og lykke med indkøbet!
gaia

ok takker.

Vi var i Polen i efteråret og købte bl.a. fliser hos Castorama og Praktiker. Vi er absolut ingen fliseeksperter, men det vi valgte til køkkenet kostede cirka 100kr/m2. Da vores "flisekar" skulle sætte det op i køkkenet, vurderede han det til at koste ca. 700kr/m2 herhjemme. Så der gjorde vi jo en vældig god handel ;D

Nu var det en fyr ansat af Praktiker, som lagde fliserne på vores vogn, så jeg har ingen anelse om, hvorvidt de er brændt samtidig, men vores fliser er melerede/skiftende i farve, så det er ikke noget man lægger mærke til i hvert fald.

Selvfølgelig findes der både billigere og dyrere fliser end dem, vi købte. Den eneste fejl vi begik var at beregne forkert, så da fliserne slap op, manglede vi 3 (!) plader. :P

Hej!! Er en svensk medborger, som nu bor i Polen.. Så hvis der er noget, I gerne vil købe i Polen eller har spørgsmål om priser på en bestemt vare, så kan I bare maile til mig jocke_rik@hotmail.com Det kan være alt mellem himmel og jord.. Her findes alt og til meget gode priser... Ha' det godt

gaia sagde:
Kvalitet kan I se på prissedlen ;). Importeret modekalel er ikke meget billigere i Polen end i Sverige, kan jeg gætte.
Jeg købte en tyrkisk gulvklinke 20x20 for ca. 90 kr m2, præcis samme plade sælges på Bauhaus for 199 kr.
Jeg er meget i tvivl om der virkelig findes dårlige klinker fra Europa i dag, ser det sejt ud, så er det sejt.

Det er ligesom ingen rumvidenskab at fremstille klinker, det har mennesket kunnet i tusindvis af år.
Det der kan adskille sig er overfladestruktur, keramik skinner gennem glasur, uregelmæssighed i størrelse og sådanne detaljer.

Tjek hvad der står på kassen, er det frostsikkert, tåler det gulvvarme, hvilken slidklasse holder det osv, altså præcis de samme ting som man tjekker derhjemme.
En badeværelsesklinke holder ikke til en garage, og en garageklinke er for grim til et badeværelse.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.