Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Den røde væg rummer sandsynligvis støtteben til tagspærene. Sandsynligvis skal disse afveksles på en eller anden måde for at væggen kan fjernes. Man har brug for at vide mere om tagspærene for at kunne sige noget sikkert. Tegningen er lidt uklar på det punkt. Kan du opmåle tagspærene, så letter det. Gerne oplysning om snøzone også.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Jeg vil også gerne vide tværsnitsmålene på spærrets højben.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Kigger man på dine tegninger, ser det aldrig ud til, at der har været støtteben. Det underbygges af, at de høje ben klarer maks snebelastning uden støtteben. Jeg tror, at du kan foretage den ændring, du har tænkt.
Er det et gammelt skomageri?
Er det et gammelt skomageri?
Ser nu at jeg har rodet det lidt til. Billedet, hvor jeg har skrevet målene på hanebjælke og støtteben, er fra et forslag til ændringer, der aldrig blev til noget. Det er kun grundplanen på de to nederste billeder, der er fra den oprindelige tegning.
Mit hus og nabohuset blev bygget samtidig af samme familie. Jeg har hørt, at der har været skomageraktivitet i et af husene. Hvad får dig til at tro, at det var skomageri netop her? Værkstedet?
Mit hus og nabohuset blev bygget samtidig af samme familie. Jeg har hørt, at der har været skomageraktivitet i et af husene. Hvad får dig til at tro, at det var skomageri netop her? Værkstedet?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Jeg tror ikke det spiller så stor rolle for min udregning. Typisk skomageri med butik og værksted lige store.
Klik her for at svare