Hej! Har haft en klamphugger af en håndværker hjemme hos os. Havde høje karakterer på Offerta men har saboteret på flere forskellige måder.
Han er gået nu, men jeg har et spørgsmål:
Se billeder nedenfor - MDF plade går i forlængelse med gipsplade. Kan dette rettes op pænt?
Skal jeg bruge noget papir/væv og spartle samlingen?
Antager, at MDF bevæger sig i temperatursvingninger, så bare spartel vil nok sprække.
Kan dette gøres pænt, så det bliver en ensartet væg? Eller behøver jeg at tage alt ned og sætte gips op?
Han er gået nu, men jeg har et spørgsmål:
Se billeder nedenfor - MDF plade går i forlængelse med gipsplade. Kan dette rettes op pænt?
Skal jeg bruge noget papir/væv og spartle samlingen?
Antager, at MDF bevæger sig i temperatursvingninger, så bare spartel vil nok sprække.
Kan dette gøres pænt, så det bliver en ensartet væg? Eller behøver jeg at tage alt ned og sætte gips op?
Nu forstår jeg ikke rigtig, hvad der er gjort, men hvorfor har man ikke valgt gips i stedet for mdf og så liste og spartel?
MDF bevæger sig ikke, det er det, der er det fine med mdf 
Der kan man bare se! Man lærer noget hver dag, selvom jeg har renoveret i 8 år nu.Hammarskallen sagde:
Jeg lagde et job ud til en håndværker (skifte lister i hele underetagen). Han satte MDF mod gips. Spartler jeg bare, eller skal jeg have en slags strimmel ind, før jeg spartler?
OBS: dette punkt er ikke grunden til, at jeg kalder håndværkeren en klamphugger! (Han har ødelagt en masse andre ting)
Dette punkt er måske korrekt udført, jeg er bare usikker.
Han er væk nu, og jeg vil afslutte selv. Jeg vil bare gerne vide, hvordan jeg skal få det fint mellem MDF og gips, inden jeg maler? Er det nok, at jeg spartler?
Normalt bruger man jo ikke mdf som vægbeklædning. Men det burde jo fungere med en spartelremse præcis som ved gips/gips.
Stod over for et lignende dilemma med et møde mellem en limtræssøjle og gips. Fandt aldrig noget rigtig godt svar, da jeg søgte, bortset fra det eneste tip var at grunde træet inden spartling, så det ikke skulle suge væsken ud af spartelmassen for hurtigt. Grundede søjlen og spartlede en papirstrimmel ind mellem søjlen og gips. Indtil videre har det ikke revnet, men det er kun et år siden. Har nået at opleve alle sæsoner, så jeg tænker, at det burde have revnet på dette tidspunkt.B bygges sagde:
I tidligere indlæg nævnes, at mdf ikke bevæger sig, så det burde være endnu bedre til at spartle sprækker.
Klik her for at svare