A ArneTW sagde:
Nej. Du har helt forkert.

Skov som bruges i varaktige produkter binder kulstof i lang tid og lader den nye erstatningsskov binde mere kulstof.

"Gammel" skov binder ingen ny kulstof.

/ATW
Du tænker nok kun på tømmeret, men skov pumper også kulhydrater ned i rødderne, som derefter bindes i jorden. Ved fladehugning frigives kuldioxiden fra jorden.
 
Rickard.
C Claymount sagde:
Inget problem. Tolkede det ikke sådan. Tak for tippet. Skal kigge på linken!
Når jeg læser igennem det, jeg skrev, forstår jeg dig :p

Pistolskuddene skrev jeg som en "fun fact" eller muligvis advarsel, og at der på 6 huse blev én enkelt revne (som jeg husker) som JEG ikke ville have været tilfreds med siger jo alligevel noget om, at det som regel ender godt. Revner det jævnt og "naturligt" ser det jo ret flot ud efter min mening. De huse var dog komplicerede med udvendig isolering, så jeg kunne virkelig ikke forstå meningen med KL.
 
W witten sagde:
Du tænker nok kun på træet, men skov pumper også kulhydrater ned i rødderne, som så bindes i jorden. Ved fladehugst frigives kuldioxiden fra jorden.
De fleste svenske træer har ikke en specielt lang levetid... Når de dør, nedbrydes træet, hvad enten det sidder over eller under jord, og kulstoffet frigives.

Hvordan mener du, at kulstoffet bindes i jorden?

/ATW
 
Sjovt!!! Er der noget KLbygge syd for Stockholm, man kan tage ud og se på?
 
Mit står lige nord for Stockholm, men du ser intet af KL virket.
 
A ArneTW sagde:
De fleste svenske træer har ikke en specielt lang levetid... Når de dør nedbrydes veden, hvad enten den sidder over eller under jorden, og kulstoffet frigives.

Hvordan mener du, at kulstoffet bindes i jorden?

/ATW
Det bindes i jorden ved, at kuldioxid ved hjælp af solenergi omdannes til sukkerarter, som trærødderne bytter mod næringsstoffer i handel med mikroorganismer og mycelia. De muldlag, der bygges op i jorden centimeter for centimeter, kommer til stor del fra luftens kuldioxid.

ARVID ÅHLUND: At fælde træerne redder ikke klimaet, Annie Lööf (expressen.se)
 
PeterFalun
Hej
Nogen der har prisoplysning på kn træ?
Koster kapninger og fræsninger pr. meter eller pr. kapning.
Er det altid standardmål 3000x12000x?
 
PeterFalun PeterFalun sagde:
[link]
Jeg har kontakt med Martinsson tænkte om nogen havde erfaring.
 
C Claymount sagde:
Fantastisk følelse med træ hele vejen igennem. Ingen planer overhovedet! Jeg har valgt betonplade med varme. En herlig kombination. Mit hus er på 110 kvm og vi (dvs. jeg håndterede 2 tømrere og en kranfører) rejste hele huset (inkl. rammen) inkl. tag på 2 dage. Alt var millimeterpræcist, forfræset til el, meget flot finish på indersiden. Da Kl var oppe, trak elektrikeren al elektricitet udefra. Klokkeklart!
Det der med elinstallationer på ydersiden synes jeg virker interessant! Det er jo den eneste måde, hvis man vil have Kl-overfladen synlig indvendigt og ingen udenpåliggende elinstallationer, som jeg ser det. Men det betyder i min verden, at elektrikeren skal stå udendørs og arbejde samtidig med, at rammen er udsat for vejret. Var dette ikke et problem? Jeg forstår, at man kan have vejrdækning rundt om hele bygningen, men det er ret bekosteligt.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.