Har et hus fra -50 med en kedelig kammet mursten som den tidligere ejer ikke har været så flink ved. (Malingsspild fra vinduer osv.) Har nogen et godt tip til at friske facaden lidt op på en nem måde. Har tænkt på at male det, men vil gerne have lidt struktur i det hele!
 
Ved ikke noget enkelt, men du kan jo sputputsa over teglen. Så bliver der struktur, og du får desuden huset farvet på købet ;)
 
Struktur... men stadig kan man vel se murstenen, hvis man ikke glatpudser først?
 
Ja. Men man kan jo som sagt pudse det først. Vores facade bestod af puds til 95% og det ene hjørne på huset i mursten (havde tidligere været "åbent hjørne" med forstue). Da de byggede huset om, murede de hjørnet op. Der sprøjtepudsede vi bare over, så man ser strukturen. Skidesmart!
 
Vi har tynd, hvid puds udenpå vores murstensfacade. Man kan godt se strukturen, men på dette "moderne" 60'er hus passer det godt. Meget mere afdæmpet, og ikke så kitschet som mexi (nu får jeg vel alle mexihus-ejere efter mig ;-))

Mange kirker bygget i 50'erne og 60'erne har hvidpudset mursten + kobberdetaljer. Danske Uniqhus har også adopteret dette.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.