Milkshaken sagde:
Men om du ska satse på Kerto, så måske du skulle satse direkte på et rygningsloft... ja altså ikke Kerto i en traditionel tagkonstruktion, men netop som fritbærende tagkonstruktion.... omkring 35cm i højden bør vel være nok synes jeg.... Rygningsloft er flot og luftigt.
Føles som det kan blive lidt for højt.... huset bliver jo trods alt ca 7,3-7,4 meter højt,.. hvilket gør at det vil nok blive lidt for luftigt :)

JanneL sagde:
Ville det ikke være muligt at indsætte to langsgående bjælker i stedet for en? Jeg forestiller mig, at man så kunne reducere bjælkedimensionen, og at man fra disse bjælker kunne montere støttestagene.
Ok. Jeg skal spørge faktisk. Tak for idéen.

/Benny

Snailman
Ja, lige præcis. Sådanne, men i gitterkonstruktion, så burde det jo blive kanon.

Venter bare på at Nässjö takstolsfabrik skal komme tilbage efter deres ferie nu...

at få tag i spær med løs topdel er meget almindeligt, så det burde ikke være noget problem, har presset hvor mange som helst sådanne:)

præcis jeg har spær på mit hus med spændvidde 10m (hvoraf ca 80cm på hver side overhæng udenfor huset) 45 graders hældning dvs. 5m høje - de kom i 2 dele skåret lige over hanebåndet tror jeg det hedder og med færdige sømplader - når man samlede dem skulle man sømme et vist antal søm i sømpladen.

angående bjælker så har jeg en bjælke i midten af huset - dine spær bør blive lidt større end mine - så det kræves nok kraftig dimension for at klare sig uden bjælke - eller en anden type spærrende.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.