Hej,
Jag undrar om man kan bygga grinden på plats och sedan såga ut den. Det jag menar med det är att man (i mitt fall) sätter fast staketets liggande ribbor och därefter skruvar fast grindens ram, tvärslå och eventuellt också gångjärnen. Sedan tar man sågen och sågar ut själva grinden. Fungerar det att göra så?
Lånade en bild på forumet. Tänk att de liggande ribborna är hela och jag har satt dit ram mm.
Jeg ved ikke om det er rigtigt eller forkert ifølge hvordan man "skal" gøre det, men jeg har testet og det virkede. Ganske vist en stakitlåge som er lavere end den på dit billede, men det burde vel ikke spille nogen rolle.
Hej,
Jeg undrer mig over, om man kan bygge lågen på stedet og derefter save den ud. Det jeg mener med det er, at man (i mit tilfælde) sætter hegnets liggende ribber fast og derefter skruer lågens ramme, tværstang og eventuelt også hængslerne fast. Så tager man saven og saver selve lågen ud. Virker det at gøre det på den måde?
Lånte et billede på forummet. Tænk at de liggende ribber er hele, og jeg har sat ramme mm. på.
[billede]
Bør fungere, men sørg for at skråstiveren er i spænd, inden du saver lågen løs. Hvis ikke, tror jeg, den vil sætte sig lidt.
Hvordan sikrer jeg mig, at den er i spænd på den bedste måde?
Du starter med rektanglen, sætter på skråstiver og tegner op, hvor du skal save den. Saver den derefter nogle millimeter for lang, så den skal tvinges ind.
Du starter med rektanglen, lægger på skråstiveren og tegner af, hvor du skal save den. Savner den derefter nogle millimeter for lang, så den skal tvinges ind.
Den behøver ikke "tvinges ind", hvis du bare saver den ene side af lågen (længst fra hængslerne) først, så behøves der ikke meget vold for at få den ind, da alt kan bevæge sig lidt. Eller så sætter du ind skråstiveren, efter at hele lågen er løsnet, men så bliver det lidt sværere at få det godt, men det går (da kunne du lige så godt have fremstillet lågen ved siden af).
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.