Er det muligt at bygge en bred port i træ på ca. 5 m
Det går, men spørgsmålet er, hvor praktisk det er? Jeg byggede min egen låge sidste år, den er 4 meter bred, i klassisk landstil. Det er en ret luftig model, men vejer alligevel en hel del. Sammen med hævstångseffekten kræver det en solid lågestolpe for at den ikke skal hænge ned. Længden gør også, at den er besværlig at gå igennem til fods; den skal svinge så meget op for at man kan klemme sig forbi stolpen. For mig var det dog ikke en mulighed at have to låger, lukning i midten er sværere at få god, og man skal åbne og lukke to halvdele i stedet for en låge.
Med det sagt, så ville jeg ikke have ønsket at have en meter mere på lågen. Den er stabil horisontalt, men de lange tværslå i træ gør, at den vrider sig i længderetningen, så den tåler ikke hvad som helst. En fem meter lang låge i metal ville dog veje flere hundrede kilo...
Fem meter er meget, må være et specielt køretøj, der kræver den bredde?
Med det sagt, så ville jeg ikke have ønsket at have en meter mere på lågen. Den er stabil horisontalt, men de lange tværslå i træ gør, at den vrider sig i længderetningen, så den tåler ikke hvad som helst. En fem meter lang låge i metal ville dog veje flere hundrede kilo...
Fem meter er meget, må være et specielt køretøj, der kræver den bredde?
Bedste svar
Jeg ville satse på en tynd port af metal, hvis du skal have en port. Det bliver ikke så frygtelig tungt. Er det muligt at have to portsektioner i stedet, så er det meget bedre.
Et andet alternativ, hvis du har fladt terræn, er at have en skydeport, der kører til siden i stedet.
Et andet alternativ, hvis du har fladt terræn, er at have en skydeport, der kører til siden i stedet.
T toolman77 sagde:Jeg ville satse på en løs grind af metal, hvis du skal have en grind. Det bliver ikke så frygtelig tungt. Kan man have to grindhalvdele i stedet, så er det meget bedre.
Jeg tænkte på to grindhalvdele i stedet for en
Et andet alternativ, hvis du har plan jord, er at have en rullegrind, der skubbes til siden i stedet
T toolman77 sagde:
Klik her for at svare