B Bläcktudan sagde:
Som du har tegnet tror jeg ikke meget på, da vil du have en 1,5m bjælke, der mangler visse støttepunkter. Risiko for svaj.

Udgør disse bjælkerne muligvis underarm i spærfoden også? I så fald bør du have i tankerne at optage trækkræften. Normalt plejer man så at fælde en liggende regel ind i underarmen, hvis den afkortes.
Meget rigtigt som du sagde, er det en underarm til en spærfod med 120cm mellem spærfødderne. Skal det altså være muligt med en liggende regel til næste spærfod for at regulere dette? På den ene side går en bjælke mellem spærfødderne. Antager jeg så skal fortsætte med endnu en regel efter den til næste spærfod?

• Billede af konstruktion under et tag med træplanker, isolering og rør. Rød kryds og blå streger markerer områder mellem spær med cirka 120 cm afstand.
BirgitS
Du kan nok ikke bare koble sammen spær osv. uden du behøver nok også at forstærke der, hvor lasten nu øges. Jeg anbefaler, at du hyrer en bygningsingeniør, hvilket også letter, når det gælder grundlaget til bygmelding, der skal ind til kommunen.

• Synes
kashieda og 1 anden
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sagde:
Du kan nok ikke bare koble sammen spær osv. uden du skal nok også forstærke der, hvor belastningen nu øges. Jeg anbefaler, at du hyrer en bygningskonstruktør, hvilket også letter, når det gælder grundlaget til byggeanmeldelsen, der skal ind til kommunen.
Yes, jeg tænker det samme. Har kontaktet en en men ville lige tjekke situationen her først :)

Attitudeswe
F Falkmal sagde:
Yes, jeg tænker det samme. Har kontaktet en en men ville tjekke situationen lidt her først :)
Sådan ser vores trappe ud Indendørs trætrappe med hvide vægge og gelænder, set fra toppen. En smartphone ligger på gelænderet, og der er gult tapet på væggen til venstre.

Attitudeswe Attitudeswe sagde:
Så här ser vår trapp ut[billede]
Tak, men jeg har ikke samme mulighed for at bygge en lignende trappe. Mit trapperum er kun 2,83m langt, før en bærende væg kommer.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.