3,445 læst ·
19 svar
3k læst
19 svar
Kan en bærende væg bære en overhængende gulv?
Meget rigtigt som du sagde, er det en underarm til en spærfod med 120cm mellem spærfødderne. Skal det altså være muligt med en liggende regel til næste spærfod for at regulere dette? På den ene side går en bjælke mellem spærfødderne. Antager jeg så skal fortsætte med endnu en regel efter den til næste spærfod?B Bläcktudan sagde:Som du har tegnet tror jeg ikke meget på, da vil du have en 1,5m bjælke, der mangler visse støttepunkter. Risiko for svaj.
Udgør disse bjælkerne muligvis underarm i spærfoden også? I så fald bør du have i tankerne at optage trækkræften. Normalt plejer man så at fælde en liggende regel ind i underarmen, hvis den afkortes.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 220 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,220 indlæg
Du kan nok ikke bare koble sammen spær osv. uden du behøver nok også at forstærke der, hvor lasten nu øges. Jeg anbefaler, at du hyrer en bygningsingeniør, hvilket også letter, når det gælder grundlaget til bygmelding, der skal ind til kommunen.
Yes, jeg tænker det samme. Har kontaktet en en men ville lige tjekke situationen her førstBirgitS sagde:
Klik her for at svare