O
MaxPax sagde:
Ja bauhaus har jo ry for at have kompetent personale... :confused:

En ven ønskede malbar malerfuge og blev solgt silikone som "skulle fungere lige så godt". Sjovt så når malingen skallede af overalt, hvor det var fuget... :thumbdown:
Deres kompetence ser ud til at variere med vejret... Sjovt at det fungerede det, som bauhaus anbefalede... Selv om det nok var mere held end dygtighed...:p Vedrørende det, som 237 skrev...
For det, som MaxPax skriver, føles mere som det bauhaus, jeg har hørt om....:)

Jeg har to omgange fliser, der er løsnet, så tredje gang skiftede jeg spånpladen ud og satte gips.

Jeg har talt med min kontrolansvarlige nu. Han sagde, at det ikke var noget problem. Bare man bruger flexfix eller lignende. Gips er at foretrække, men eftersom der nu allerede sidder spånplader, ville han aldrig have sat gips op også. Det kommer til at fungere godt alligevel.

• Synes
klorena og 1 anden
  • Laddar…
Det må være bedre at sætte gips udenpå spånpladen, dels fordi det er et dødt materiale, og hvis du i fremtiden vil skifte fliser, er det nemmere for dig at fjerne det.
Hellere bryde gips og fliser væk ved renovering end at prøve at rette spånplade med fliselim.

S
er der nogen budget variant når det ikke er gips på væggen?
kakel på spån kan blive dyrt når og om man nogen gang vil bytte kakel

Hvorfor skulle det blive dyrt at skifte fliser på spånpladen???
Bryde løs, rense, spartle, på med nyt.
Primer, flexfix, fugemasse. Det fungerer godt på spånplader, der sidder indendørs med et relativt konstant klima.

Spånplade har da aldrig fungeret godt i mine huse og heller ikke den masonite board, der sidder i mit nuværende hus.
Det er bare sådan at det ikke er dødt mtrl. og bevæger sig hele tiden og det er jo dumt at lægge arbejde i dette for at skulle lave det om igen i fremtiden.:confused:

Sæt rotgips så letter det enormt den dag du vil skifte fliser, og spånplade vil bare være kiks når du river fliserne af.

Da mine forældre lavede køkkenet om i 70'erne, satte de masonit under fliserne. Det sad uden problemer, indtil det blev lavet om for nogle år siden, nu med gips under, så bestemt kan det fungere med "levende" materialer.

• Synes
klorena
  • Laddar…
S
largab sagde:
Hvorfor skulle det blive dyrt at skifte fliser på spån???
Bryde løs, rense, spartle, på med nyt.
Primer, flexfix, fuge. Det fungerer godt på spånplader, der sidder indendørs med et relativt konstant klima.
for fixet sidder godt fast på spånet. så man kan få et stort krater (eller hul), når man river fliserne af. = mere at spartle.
på gips rense bort fliserne. gøre rent. prime, fix derefter fliser

SBH sagde:
för fixet sitter redigt på spånet. så man kan få en stor krater(eller hål.) när river bort kaklet. = mer att spackla.
på gips rensa bort kaklet. göra rent. prima, fix sedan kakel
Klinker sidder ordentligt på gips også kan jeg oplyse om. Jeg forstår ikke hvorfor man er så bange for "levende" materiale bag nogle klinker. Med fleksibel fix og fuge skal spånpladerne næsten danse omkring, før det revner. Og hvorfor skal man bekymre sig om den der eventuelt skal skifte klinker i fremtiden. Det er vel dens problem.

S
imported_Benno sagde:
Fliser sidder ordentligt på gips også kan jeg oplyse om. Jeg forstår ikke, hvorfor man er så bange for "levende" materialer bag nogle fliser. Med fleksibel fix og fugemasse så skal spånpladerne næsten danse omkring, før det revner. Og hvorfor skal man bekymre sig om den, der eventuelt skal skifte fliser i fremtiden. Det er vel dennes bekymring.
alt er afhængigt af, hvor god man er til at rive det ned.
jo, det kan holde. det er meget forskelligt, det kan fungere godt hos dig, men ikke hos naboen.
"Det er vel dennes bekymring" sådan skal man aldrig tænke. hvad man end gør.

Og hvorfor skal man bekymre sig om den, der eventuelt skal skifte fliser i fremtiden. Det er vel dennes problem.
Det kan være én selv, der skal skifte næste gang. ;)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.