Hej alle!

Behøver lidt vejledning føler jeg... Bruger pellets i sække til husets opvarmning. Har sækkene stående langs den ene ydervæg i fyrrummet. For at sækkene ikke skulle ligge direkte op ad netop den væg, lagde jeg en platonmåtte som underlæg. Nu når de sidste sække er brugt, ser jeg, at det formodentlig ikke var den bedste løsning. Pudset er faldet af, og der var, hvad jeg tror, skimmelsvampesporer på væggene, som jeg har bekæmpet nu bagefter.

Hvad skal jeg gøre nu? Har en masse sække at bære ind, men jeg vil løse problemet først!
Skal jeg stålregulere, op med gipsplader, skabe afstand så luften kan cirkulere?

Ha’ en god dag!

Mvh
M

• Vægg i bryggers med faldende puds og mulig skimmel, forstørret udsnit viser detaljer. En platonmåtte ses på gulvet under beskadigede område.
Problemet kommer nok udefra, skal det blive helt godt må du nok udbedre dræning og fugtisoleringen på ydersiden.

Fugten nedenunder i gulvet, der trænger op i væggen + fugt udefra gennem væggen, skal ventileres væk. Jeg vil tro, at hvis du placerer sækkene nogle decimeter fra væggen, er det nok til at få luftcirkulationen til at fjerne fugten. Hav god ventilation i rummet og prøv?

Dræn er udelukket, desværre
Overvejede at sætte nogle paller på gulvet med plastbakker under og nogle metalstænger på væggen som afstandsstykker

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.