Mere spørgsmål....hej forresten
Hvor behøver man "ikke" at anvende såkaldt "K24" træ i en husramme. Hvad jeg har forstået, så er det kun i Tagkonstruktioner og Gulvbjælkelaget mellem 1. og 2. plan??? passer det?? eller skal gulvreglerne på 1. plan også have det?? Taknemmelig for svar.....
 
Bob_the_builder
K24 anvendes som du nævner i bjælkelag, både bund- og mellembjælkelag. Du kan også anvende en lavere sorteringsklasse, fx K12, men så bliver mulig spændvidde mindre. I tagspær anvendes hovedsageligt K24, men også K12 og o/s. Det kan også være sådan, at en konstruktør vil anvende K-træ i andre dele, fx i en afveksling over et større dørhul. Alternativerne til det er fx limtræ, kerto eller stål.
 
Tak for svarene angående K-træ. Nu lidt andet, kan man bruge 45x195 som bundbjælkelag, hvor spændvidden vil være 8m, med støtte fra grundmuren efter 4m....eller bør man bruge samme dimension som mellem bjælkelaget 45x220 :-/
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.