Hej, jeg var og så på et hus her om dagen. Alt ser faktisk godt ud, det er et gammelt hus, der har fået en total renovering.
Det viste sig dog, at spærerne ikke er af k24 mærket træ. Hvad gør man som køber? Interessant at vide er, hvad sælgeren gør?
Det viste sig dog, at spærerne ikke er af k24 mærket træ. Hvad gør man som køber? Interessant at vide er, hvad sælgeren gør?
Hvordan finder jeg ud af, om tagstolen er overdimensioneret? Jeg ved, at dimensionerne på bjælkerne er 220.45,
Spær kan dimensioneres korrekt uanset om du bruger C24- eller C14-klassificeret tømmer, forskellen er at du skal gå op til grovere dimensioner hvis du bruger C14 tømmer end C24...
-Findes der ingen konstruktions tegninger på huset?
-Vil du være helt sikker, så mål spærenes geometri, dimensioner, spændvidde og evt. bærende skillevægge eller lignende. Gå derefter til en spærkonstruktør og bed ham kontrollere disse.
-Findes der ingen konstruktions tegninger på huset?
-Vil du være helt sikker, så mål spærenes geometri, dimensioner, spændvidde og evt. bærende skillevægge eller lignende. Gå derefter til en spærkonstruktør og bed ham kontrollere disse.
Klik her for at svare