A
Hej
Tænkte bare vise hvordan jeg har lavet min vinkælder, hvis nogen har synspunkter til forbedring eller idéer, så kommenter
gerne.
Er kommet frem til ikke at bruge platonmåtte på loftet.
Da det bliver for tæt. du vil opnå en 70%
luftfugtighed som skal kunne vandre ind gennem gulv/væg. Har kun 100mm stenuld markisolering samt markdug
samt isodrænplade på væg samt markdug.

Det bliver en opvarmet (Man Cave) og poolhus ovenpå, pool ved siden af den, samt 2 vinkældere.med indgang fra kælderen.
Til loftet så tog jeg betonrør til brønde som jeg delte på midten, 100mm markisolering samt dug.
Og inde i så bliver det tegl på sandgulv samt teglet loft og puds på væggene, for at få et så stabilt klima som muligt.
Har 35m markrør 4m under jord for indløb til ventilation. så luften køles om sommeren samt varmes om vinteren. har 3 indgange på vent,1 på tunnelen til vinkælderen (for-køling) da tilgrænsende rum er opvarmet. og en i hver kælder.samt ud-luft i lofterne.
Har også ledt den kølede fra-luft til min jordkælder.
Har et godt link til, hvad man skal tænke på, når man bygger jordkælder.
www.eldrimner.com/core/files/jordkallare_korr_3.pdf
Sender med lidt billeder af mit byggeri.
Skriv gerne kommentarer og idéer. Gravemaskine flytter betonrør til vinkælderbyggeri i skovområde, mand overvåger processen ved siden af ringen - del af fundamentarbejde. En gravemaskine arbejder i en udgravning set gennem en murbue af røde mursten; byggeprojekt til vinkælder. Udgravning til vinkælder med stablede trærammer og synligt rør i jorden. Byggepladsen er omgivet af jordbunker og skov. Byggeri af vinkælder med betontag, blokvægge og træstillads. Der er en have i baggrunden og et drivhus i nærheden. Vinkælder under opbygning med buet loft og rå murstensvægge samt ujævnt gulv med byggeaffald. Bygge af vinkælder med støttepæle, mursten og værktøj. Arbejdsområde med materialer, ledninger og belysning. Gravemaskine arbejder på vinkælderprojekt ved skovkant med synlige rør og isolerede betongrørstruktur dækket af plastik. Gravemaskine graver en udgravning i en have med skov i baggrunden, en rød bygning kan ses til venstre. Bygge af vinkælder under jorden med synlige blokvægge og arbejdsredskaber rundt omkring, to personer arbejder på konstruktionen. Bygge af vinkælder under opførelse med betonblokvægge, træstolper og omkringliggende jord. To personer arbejder i midten af strukturen. Skov i baggrunden. Bygge af vinkælder med mursten, cementblander og byggematerialer i forgrunden. Halvfærdige vægge og udsigt til skov i baggrunden. Bygge af vinkælder under jorden med betonrør og mursten. Arbejdere er i gang med konstruktionen, mens en kran løfter en del af taget. Bygge af vinkælder med betonrør og jordarbejde i en have med to røde skure i baggrunden. Skovområde i baggrunden. Bygge af vinkælder med betonrør og isolering under jorden, ved siden af rød bygning med personarbejde i baggrunden. Mursten hvælvet loft og vægge i en vinkælder under konstruktion, med lysindfald og byggematerialer synlige i forgrunden. En uferdig vinkælder med buet teglloft, pudsede vægge, og sand på gulvet. En åbning i væggen ses til venstre. Vinkælder under konstruktion med hvælvet loft af mursten, omgivet af pudsede vægge. Indgangen fører til et længere rum med synlige byggematerialer.
Med venlig hilsen Andreas

Senest redigeret af en moderator:
  • Synes
  • Wow
  • Elsker
Biohenke og 250 andre
  • Laddar…
Wow! Hvilke katakomber, imponerende!

• Synes
NormShields og 5 andre
  • Laddar…
Hej!

Hvilket fantastisk projekt, jeg tror, jeg taler for mange her, når jeg siger, at jeg ønsker, jeg turde kaste mig ud i noget sådant!

Ser frem til flere billeder.

Godt arbejde!

• Synes
  • Wow
NormShields og 14 andre
  • Laddar…
A
G GrävlingsMjölk sagde:
Hej!

Hvilket fantastisk projekt, tror jeg taler for mange her, når jeg siger, at jeg ville ønske, at jeg turde kaste mig ud i noget sådant!

Ser frem til flere billeder.

Godt gået!
Tak, fruen var ikke hjemme og stoppede mig denne gang.
Hun siger, at det altid plejer at gå galt, når jeg skal lave noget.

• Synes
  • Haha
  • Wow
Raginmar og 100 andre
  • Laddar…
A
S snoddas2 sagde:
Wow! Hvilke katakomber, imponerende!
Har siden barndommen altid elsket katakomber under slotte mm,
Så dette er en drøm :)
Men kommer til at tage sin lille tid.

• Synes
qwe147 og 6 andre
  • Laddar…
Hvad kostede festen?

Hvad sagde kommunen, da du ansøgte om byggetilladelse?

Senest redigeret:
  • Synes
Poontus og 5 andre
  • Laddar…
Wow!
Imponerende. "All-In" får anden betydning :D:surprised:(y)

• Synes
NormShields og 4 andre
  • Laddar…
Mægtigt projekt!

• Synes
NormShields
  • Laddar…
Savner ord, følte bare "næste billede, mere, meeer..."

Skal kigge på billederne igen, når jeg er faldet til ro ;)

Hatten af, vildt!

• Synes
Papphammar666 og 3 andre
  • Laddar…
Episkt!

• Synes
Poontus og 2 andre
  • Laddar…
T
Imponerende bunker, desværre leder tankerne jo hen på en vis læge, der gjorde noget lignende. :p

• Synes
  • Haha
Papphammar666 og 8 andre
  • Laddar…
K
Dette kommer til at blive årets tråd på forumet :)

Helt fantastisk projekt, og jeg ser frem til flere billeder!

/Krille

• Synes
Papphammar666 og 4 andre
  • Laddar…
men for pokker!

dette må testes :D

• Synes
Andreas34
  • Laddar…
en overvejelse, der dukker op..

dræning/regnvand eller hvad det kaldes..

er det det sorte rør, dette ledes til og derefter skal pumpes ud gennem?

eller hvordan ledes vandet væk?

• Synes
svengunnar
  • Laddar…
Lidt Fritzl over det nu, men det bliver nok fint :-)

• Synes
qwe147 og 3 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.