Jeg skal (forhåbentlig) snart starte mit eget Thermomur-byggeri, og der er et par ting, jeg undrer mig over.
Hvordan fastgør man blokkene til pladen? Jeg fik et tip fra en, der har bygget flere huse både med Thermomur og andre lignende elementer, om at fastgøre en vinkelprofil til pladen og derefter skrue de nederste blokke fast i den, som i min illustration:
Det, jeg er lidt i tvivl om, er niveauforskellen, der bliver mellem siderne på blokkene, men man kan måske kompensere for det ved at lægge lidt syllpapp under ydersiden eller lime med noget cellplastlim.
Hvordan har I gjort? Jeg overvejer lidt at stille det nederste skifte på plads og derefter hælde lidt beton i hånden, så man er sikker på, at hele skidtet ikke løftes, når man så støder resten af væggen. Det tager jo ekstra tid, men tid er jo noget, vi hjemmefixere kan tillade os indimellem.
Den anden ting, jeg er lidt usikker på, er, hvordan man gør ved vinduer. Jeg har fundet to forskellige versioner af monteringsvejledningen, hvor der står forskellige ting. Det, de adskiller sig på, er, om der skal være en "smyglist" i cellplast i bunden af vinduet eller ej. Hvordan har I gjort der? Er der nogen, der måske har et billede?
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.