Nyligt husejer og mit første indlæg, så vær lidt tålmodig med min uvidenhed!

Jeg har revet en væg ned, som gik vinkelret fra en ydervæg, og vil nu jævne ydervæggen ud med noget, så den kan males eller tapetseres – spørgsmålet er netop, hvad der er bedst/smartest. Man kan tydeligt se, hvor væggen har siddet, da man kan se murstenen bagved.

På det første billede ser man, hvordan det ser ud oppe, og på det andet billede i midten/ned. Det er to pudsede vægge, der mødes, men de adskiller sig i dybde; højre væg er lavere end venstre med mellem 2-3 cm. En idé er at pudse højre væg op i lag eller måske sætte gips på en slags ramme? Huset er bygget i -47, så vægge/gulve/lofters justerbarhed er ikke præcis helt lige.

Gammel teglstensvæg med synligt trækonstruktion, der viser tidligere placering af en væg; ujævne pudsede overflader beliggende ved krydsningen. Rødt murstensparti mellem to pudsede vægge med forskellig dybde; en væg har et synligt indbygget hulrum.

Taknemmelig for tips!

L
Er det indendørs og skal bruges som rum, må du se, hvad du kan gøre, lægte ud og sætte gipsplader på hele væggen, hvad er det for et hul i væggen?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.