Jeg har brug for tips til at skjule overgangen mellem etagerne i trappeopgangen. Jeg har bygget om en overetage. Og da de nedre vægge i trappen er blevet lidt buede, har jeg vel lykkedes sådan halvt med tilpasningen mellem det øvre og nedre. I yderkanterne flugter det, men i centrum er der en ordentlig "fuge". Endnu værre er det, at på den ene side er det i overkant og på den anden i underkant, dvs. "udhæng", og det flugter ikke helt med hinanden.
Udhænget er lidt mindre, op til ca. 8mm.
På den anden side, hvor der er et trin opad, er det op til 12mm.

De øvre vægge er plane. Fejlene ligger på de nedre, som består af gamle stående plankevægge, der har vredet sig lidt over tid.

Spørgsmålet er nu, hvordan man nemmest får noget, der ser pænt ud. Kan man spartle det ud? Jeg tror, jeg har størst chance for succes med spartling, hvor jeg har udhæng.

Liste som klodsbesætning?

Jeg vil ikke rive ned og gipse om noget. Det handler om at udjævne og skjule på bedst mulig måde.
Billede 1, klodsplade stikker ud i underkant.
Væg med tydelig skarv i gips, hvor overflade stikker ud. Viser overhæng mellem øvre og nedre væg i trappeområde.

clip_image001.jpg

Billede 2. Udhæng, Den øvre væg stikker ud over den nedre væg.

En væg med ujævn overgang og synlig kant mellem to niveauer i et ombygget trappehus. Øvre væg stikker ud over den nedre, med mærkbar revne.

clip_image001.jpg

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.