Jeg har fyldt et horisontalt skakt i et rum med EPS og til sidst Weber Floor 4320 fiberforstærket flydemørtel. Dog var jeg en smule forsigtig, da jeg fyldte hullet for ikke at overfylde, og det stykke, jeg fyldte, blev da ca. 1 mm lavere end det omgivende betongulv.

Hvad skal jeg bedst fylde op med? Endnu mere flydemørtel? Eller er der noget cementbaseret spartelmasse, man kan blande som en pasta og "bredspartle" ud?

Kom gerne med produkttips! (Dette er i et tørt rum, og det drejer sig om ca. 2m2.)

Det er selvfølgelig nemmest, hvis jeg kan fortsætte med Floor 4320, da jeg har en sæk tilgængelig. Men jeg er usikker på, hvordan man i så fald skal blande det? Vandtyndt eller "pasta"?

Tak på forhånd.

På Finjas hjemmeside fandt jeg denne instruktion, det virker smart at overfylde og derefter stålglitte, så burde man ende på det rigtige niveau.
Instruktion for reparation af betongulv med remser og et lag betong, klar til at blive stålglattet, vist på tværs af overfladen.

Senest redigeret:
Nu er det jo allerede blevet støbt, og det blev for lavt.
Prøv en håndspartel af denne type, så skal du nok få det til at fungere. http://www.casco.eu/se/casco-floor-expert/?pc=582&p=4333
Behøver jo ikke være præcis den spartel, men den har de egenskaber, du har brug for.

• Synes
Anders243
  • Laddar…
Tak for alle svar! Jeg skal se om nogen weekendåben byggemarked har noget lignende denne.

Hvad skal du gøre efter? Være som det er eller nogen top beklædning.
Skal det efterlades som det er, havde jeg valgt noget med linade struktur som omgivelserne. Skal det være noget over, så havde jeg fortsat med det du havde hjemme i lidt fastere blanding.

Jeg skal efterhånden lægge parketgulv overalt. (Aldersbestandig plast + Lumppapp + parket)

Nu fik jeg ændrede planer i dag, så jeg har ikke været afsted og ledt efter spartel, så det hælder mod, at jeg prøver med en lidt tykkere blanding af flydespartlet, jeg allerede har hjemme. Jeg vender tilbage med, hvordan det blev! :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.