I kælderen er der en metalldør, der er monteret ifølge billederne. Dørkarmen smelter dog ikke særlig godt ind i væggen, og desuden synes jeg, at det bliver ret koldt ved sprækkerne, da der er ret stort mellemrum (lyd, blæst, kulde). Ser at den tidligere ejer er begyndt med grå silikon (ses på et af billederne), og jeg undrer mig simpelthen over, hvilke alternativer jeg har for både at isolere og gøre det pænt. Det jeg har tænkt på indtil videre er at bruge fuge skum (ved dog ikke hvordan man afslutter pænt) eller fortsætte og presse grå silikon i, som man så måske kan male over. Hvad ville I have gjort? Det behøver ikke være supersmukt, men isolere og være bedre end nu. Tak!

• Metalldør i kælder med stort mellemrum mellem karmen og væggen. Dørhåndtag og grå silikon ses. Potentielle isoleringsmuligheder overvejes.
  • En metalldør i en kælder med håndtag og lås. Dørkarmen vises delvist med en åbning i siden, og der er rester af grå silikon langs kanten.
  • Metalldør i kælder med hvid mur og åbne sprækker, synlig grå silikon ved karmen.
  • Metalldør i kælder med synlige huller fyldt med grå silikonemasse og uregelmæssig overflade. Tætning mod væg for at undgå træk og kulde.
Mats-S
Hvis du vil have det pænt, skal du nok fjerne den sidste del af pudset mod døren, pudse mod døren med cirka 5 mm sprække tilbage til døren, fug sprækken med bygfugemasse til udendørs brug.

Men rent funktionelt kan du fortsætte med grå silikon/bygfugemasse.

Mats-S Mats-S sagde:
Hvis du skal have det pænt, så bliver det nok til at banke den sidste del af pudset væk mod døren, pudse mod døren med typisk 5 mm spalte tilbage til døren, forsegle spalten med byggefugemasse til udendørs brug.

Men rent funktionelt kan du fortsætte med grå silikone/byggefuge.
Ville det have været en fordel at bruge fugeskum over f.eks. byggefuge? Eller spiller det i princippet ingen rolle i dette tilfælde? Jeg tænker mest på, om det måske isolerer lidt bedre?

Det endte med, at jeg klemte en bottningslist ind og derefter byggfog. Blev ret godt, tror jeg!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.