Hej alle.
Jeg er ved at renovere førstesalen på mit hus og har revet alting ned. Førstesalen består nu af 2 gavle, tag og en skorsten i midten.
Jeg har også taget gulvet op, da der blandt andet skal trækkes nye rør til toilet/bruser, ventilation, centralstøvsuger og lignende, samt installeres gulvvarme i stedet.
Det gamle gulv lå direkte på tag/gulvbjælkerne og var afrettet med papir, der lå ovenpå bjælkerne.

Nu til mit spørgsmål.
Kan man skrue en bræt (langs med) på hver side af bjælken for at justere højden og på den måde få et lige gulv? Jeg tænkte noget i stil med 21 x 95 mm eller lignende og selvfølgelig solidt skruet og sømmet.
Se billedet: Sort = eksisterende tagbjælke. Blåt = afretningsbrædder. Rødt = Søm og skruer. Grøn = nye gulvet.

• Diagram af en bjælke med sorte bjælker, blå justeringsbrædder, røde skruer/spiger og grøn gulvlinje for at vise højden.
Går udmærket! Har selv gjort det men da skruet i 45mm og passende højde, fx 45x145, dog kun på den ene side af eksisterende bjælkelag.

Glem ikke at også lime dine justeringbræt. At kun skrue er en fastgørelse, der kan begynde at knirke, hvis der bliver den mindste fejl. Limet forhindrer dette. Brug gerne vinterlim, som er lidt hårdere.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.