Ingen der vil tipse om fix og størrelse på kam?
Så en video, hvor man siger 10mm kam, men nogen sagde, at den skal være rundet på så store plader og at 10 ikke er nok…?
 
P
Du skal dobbeltstryge så er underlaget jævnt så virker 10mm kam.
 
  • Synes
Dr Benz
  • Laddar…
Rejäl sagde:
Du behøver dobbeltstryge så underlaget er jævnt, så fungerer 10mm kam.
Yes, dobbeltstryge er med.
Ok top.

Skal man ifølge stryge på tværs i forhold til, hvad man lægger? Så evt. luft kan komme ud i det mindste på den ene side. Eller er det ligegyldigt, når pladerne er kvadratiske?

Strygning selvfølgelig i samme retning på plade og gulv.
 
BirgitS
BirgitS BirgitS sagde:
BKR har retningslinjer når det gælder lægning af store fliser her: [link]
Den tager op to metoder når det gælder udstrygning.
Det var grundigt. Tak har lidt at læse op på mens resten af gulvet når at brænde færdigt.
 
  • Synes
16386
  • Laddar…
Rejäl sagde:
Bedre at flydespartle med et net i…
Jeg hopper med i tråden lidt. Vi har et hus fra 1927, og i stueetagen er der en entré, hvor der ligger gammel parket, som er jævn men grim. Der er også et køkken, hvor der også ligger parket samba, jævn men grim. Derefter er der et spisestue og en dagligstue, hvor de gamle brædder nu er fremme. Mellem disse rum var der en væg, som er væk siden 60'erne, det så vi på aviser, der lå på gulvet. Der er forskel i niveau mellem disse rum. Hvordan ved man, om gulvet holder til flydespartel, og kan man gøre det selv, det bliver jo mange kvadratmeter, ca. 8x4 meter.
Taknemmelig for tips og råd. Du virker jo til at vide, hvad du taler om.
Billede af et gammelt trægulv med en synlig cementstribe mellem gulvplankerne; tegn på fjernet væg fra 1960'erne.
Trægulv fra 1927 viser skift i brædder og niveau i et gammelt hus, muligvis nær en fjernet væg. Der ses slitage og snavs på gulvbrædderne.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.