Skal sætte dekorsten op på en kældervæg (ydervæg), men indser, at den skal være meget jævn først. Hvad skal jeg bruge for lettest at jævne den ud? Har en masse puds liggende, men har ikke den store lyst til at trække det op på væggen, da det dels alligevel skal dækkes, og dels er det et tungt arbejde. Kan man spæde pudsen lidt ekstra og bredspartle med den måske? Eller kan man slibe de værste ujævnheder ned og bruge almindelig spartelmasse?

Rå kældervæg i betonblokke med ubehandlede fuger, et lille vindue og to trælister ved siden af væggen. Bord og ledninger i hjørnet.

Væg i kælder med ujævn overflade, dækket af grov mørtel eller cement, klar til udjævning før opsætning af dekorsten.

En hånd holder en rektangulær plade med rustik, stenet overflade, muligvis dekorsten til vægmontering. I baggrunden ses en rå murstensvæg.

Hvor har du købt den sten?

Kan man ikke køre med fixvkam med stor tandning? man sætter den op med fix?

Stegu, købt på ByggMax,
http://www.stegu.pl/karta-produktu/art,88,palermo.html

Jeg tænkte på, om man kan slibe alt superujævnt ned og justere med fix. Det vil nok tage meget, men det er måske helt klart det værd! Ellers vil det tage store mængder spartelmasse :)

D
Har du et billede af resultatet?

Hvordan løste du det?

Står overfor et lignende projekt.

Ikke endnu, bliver i begyndelsen af næste år. Taktikken bliver at slibe ned det værste (kun cementlignende fuger) og så glatte på fix. Vender tilbage med resultat :) har en diamantskive til vinkelsliberen som jeg brugte til at fjerne gamle kallasfalten da vi drænede om

• Synes
danpih
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.