Hej!
Vi bygger om for fuldt et gammelt og tilbygget hus.

Vi skal pudse om hele huset og forbereder.

Vi har revet en del af forsiden af huset. Huset er tømmer, til størstedelen.

Den del, der er revet, mangler gammel facade. Vi havde tænkt os at sætte mineraluld på tømmeret, og hvor der er huller ind i huset på reglerne og så lecablokke, der mures op og passer ind i det øvrige mexitegl. Tømrerne fik almindelig isolering og har sat det på i stedet for den planlagte mineraluld. Det går hurtigt med byggeriet. Er dette et problem eller kan blive? Lidt urolig bliver man som lægmand, jeg kan meget lidt om husombygninger.

Hjælp venligst!!!!

//Generelt

Hvad er det for almindelig isolering som ikke er mineraluld mener du? I min bog er mineraluld den absolut mest almindelige isolering.

Jeg mener gul isolering som man kan have inde og ude og så sådanne plader som er lidt mere mørkegrønne.

Med det første mener jeg almindelig isolering, mineraluldsplader i det andet tilfælde.

Der ser I, hvor lidt jeg ved... hjælp!

Okay, du taler om glasuld kontra stenuld. Begge er mineraluld, og det er altså stenulden, du tænker på, når du siger mineraluld. Der findes pudsbærende plader, facadeplader, af glasuld også, men man skal jo ikke bruge de almindelige, som man sætter i væggene. Facadepladerne er stivere.

Senest redigeret:
Milkshaken
facadepladerne kaldes også for "Västkustskivor" findes i mange forskellige dimensioner... anvendes ligesom jon_h primært som pudsbærende plader, men kan også bruges som dilatationsfuge...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.