Billede af et gammelt blyrør omgivet af brun fiberisoleringsmateriale under en revnet betonoverflade. Muligvis vand- eller varmerør. Brunt og gråt isoleringsmateriale rundt et gammelt rør i gulv, diskussion om asbestindhold.
Biler frem afløbet for udskiftning. Stødte på et gammelt rør for enten vand- eller varmesystem, der ikke bruges i dag. Opdagede en form for isolering omkring røret i gulvet. Hvad siger panelet, var det almindeligt at bruge asbest i denne type isolering? Eller ser I med mere erfaring, hvilken type isolering det er?
 
R
Er røret i betonen, er der nogen form for pap der med, før viklede man en isolering og tjærepap rundt om rør og støbte i dem, det var ikke asbets, det du viser ser ret grovkornet, grovfibret ud.
 
R rävlyan sagde:
Er røret i betonen, er der en eller anden form for pap der med, tidligere svøbte man en isolering og tjærepap rundt om rør og støbte i dem, det var ikke asbest, det du viser ser ret grovkornet, grovfibret ud
Ja, røret går i betonggulvet. Isolering samt noget mørkt omslag, kan være en eller anden form for tyndere tjærepap. Desværre er det i dårlig stand, så kan ikke se, hvordan det så ud fra begyndelsen.
 
R
Da er det en ældre installation af rørene, den var ret blød og floffsig, ikke som dagens som er lidt fastere
intet usædvanligt. men absolut ingen asbest, snarere, fandtes både i et mørkere materiale (kan ikke huske navnet nu) eller glasfiber

Edit skal være glasuld
 
Kokosfibre måske? Asbest er lysere.
Hjemme hos mig har man først viklet rørene ind i en form for asbestmåtte, så en brun fibermåtte og så papir rundt om det hele.
 
  • Rør dækket af mørkt og brunt fibermateriale, muligt kokosfibre, liggende på jorden ved siden af et rør med metalbeslag i baggrunden.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.