Jeg har et enplaushus (70-tal) med kold loft. I hallen har jeg skåret hul og monteret beskyttelseskopper (Lumiance) for at kunne have spotlights. Nu er det sådan, at jeg er ved at lægge råspont oppe på loftet for at kunne lægge lidt sager op.

Mit spørgsmål er derfor. Jeg har 150mm isolering oppe på loftet. Jeg har lægter op med 95mm lægte for at kunne lægge yderligere 95mm isolering, inden jeg lægger råsponten. Nu er jeg kommet frem til en af mine kopper, og mit problem er som følger, hvilket ingen i nogen byggemarked har kunnet svare på. Min kop stikker op ca. 130mm. Dvs. jeg har ca. 95mm til mit gulv, HVIS jeg bygger over gulvet. Mit spørgsmål er, kan jeg bygge gulvet over koppen, eller skal jeg lade et åbent hul i gulvet på 50x50cm for at kunne have mere isolering oven på koppen. HVIS jeg lægger gulv over, bliver der kun ca. 95mm isolering mellem koppen og min råspont. Så er jeg bekymret, vil varmen fra koppen gå igennem isoleringen til det kolde råspontgulv (opvarme det pletvis) og forårsage kondens under råsponten og isoleringen om vinteren? Koppen bliver sikkert varm, og 95mm isolering er ikke meget. Eller MÅ jeg skære et hul, der er ca. 10cm større rundt om koppen og lægge f.eks. yderligere 95mm isolering, så der ikke opstår kondens under råsponten.

MEGET taknemmelig for svar.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.