Hej!

Hvad er den passende metode til at fastgøre pladerne mellem spær før man plastikerer og får dir spredningspanel? Taghældningen er 27, findes der nogle passende "bånd" at sømme op, typisk to strimler per plade?

Træk der pappspik med jævne mellemrum på takstolperne og vikl derefter spoltråd kryds og tværs mellem disse efter at du har lagt isoleringen.

/V

Har hørt at der findes en slags plastbånd beregnet til formålet, som man skyder fast med hæftepistol. En anden metode, der blev brugt før i tiden, var at slå små søm i, som man viklede ståltråd mellem.

I begge ovenstående tilfælde kan man vel lade det blive? Spiken skal måske slås helt ind efter snøringen, så man ikke punkterer plasten i næste trin.

Kør med hæftepistol så ligger det jævnt nok.

/Kent

S
jeg plastede og glesede ca. 1m, så skød jeg isoleringspladerne ind, plast og gles 1m til, skød isoleringspladerne ind osv.osv helt til kippen, hvilket fungerede udmærket.

Jeg tog almindelig pakettape og taped mellem tagspærene og derefter skød nogle hæfteklammer med hæftepistolen for at holde dem fast.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.