Magnus E K
Svært at forestille mig, at det skulle være nødvendigt med mere end panelen, eller endda den. Der findes jo garager, hvor væggene ikke er beklædt overhovedet, og hvor man ser regelværket indefra.

• Synes
roggabear
  • Laddar…
R roggabear sagde:
Jeg vil også lave en ventileret luftspalte i væggen ved at bore huller i syll, skråt nedad gennem yderpanelet. Jeg sætter kobbergitter eller montagebånd over hullerne, der bliver i yderpanelet for at forhindre mus i at komme ind. Skærer den nuværende vindpap ned og skruer derefter 22 mm brædder i vinklen mellem vægregels og yderpanel og hæfter derefter vinddug indvendigt på brædderne, så en 22 mm ventileret luftspalte opnås. Tror det kan være godt at få ventilation af væggen.
nogen der har gjort noget lignende indgreb for at sikre velventileret luftspalte?
Risikerer jeg problemer med indtrængende fugt, hvis jeg borer ventilationshuller gennem facaden lige over syll?

er ved at sømme lægter mod yderpanelet for at få en ca. 25 mm luftspalte. Sømmes derefter vindpap på indersiden af lægterne. Indenfor pappen kommer så isoleringen.

• Vægkonstruktion under opførelse med træpaneler, ventilation og isolering synlig. Arbejdet omfatter spiking af lægter for at skabe en luftspalte.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.