Hej!
Jeg har et gammelt skur (20kvm) med jordgulv på grunden, som jeg tænkte at lave om til MC-opbevaring. Jeg vil helst have lidt grundvarme om vinteren, og til tider opvarme så meget, at man kan skrue.
Er der nogen mening i at isolere gulvet? Hvordan gør man det i så fald? Min første tanke var bare at isolere vægge og tag, men måske findes der enkle måder at opnå et rimeligt resultat også med gulvet?
/Danne
Jeg har et gammelt skur (20kvm) med jordgulv på grunden, som jeg tænkte at lave om til MC-opbevaring. Jeg vil helst have lidt grundvarme om vinteren, og til tider opvarme så meget, at man kan skrue.
Er der nogen mening i at isolere gulvet? Hvordan gør man det i så fald? Min første tanke var bare at isolere vægge og tag, men måske findes der enkle måder at opnå et rimeligt resultat også med gulvet?
/Danne
Hvis du nu skal have grundvarme, bør du også gøre noget ved gulvet. Det er jo ikke så stor en overflade, så hvis du skal gøre noget ved gulvet, er det bare at grave lidt ned. Derefter støbe en plade eller lave et isoleret gulvbjælkelag af træ (tænk på ventilation under ved træ). Bliver desuden hyggeligere at ligge og rode 
En god metode er at grave en del ud og fylde på med et lag leca kugler. Den både isolerer og drænerer. Læg derefter platonmatte, isolering (marksplader eller celleplast) og gulvspån. Eventuelt kan du springe isoleringen over og lægge gulvspån direkte på platonmatten.
Klik her for at svare