Hej!

Jeg har et gammelt skur (20kvm) med jordgulv på grunden, som jeg tænkte at lave om til MC-opbevaring. Jeg vil helst have lidt grundvarme om vinteren, og til tider opvarme så meget, at man kan skrue.

Er der nogen mening i at isolere gulvet? Hvordan gør man det i så fald? Min første tanke var bare at isolere vægge og tag, men måske findes der enkle måder at opnå et rimeligt resultat også med gulvet?

/Danne
 
Hvis du nu skal have grundvarme, bør du også gøre noget ved gulvet. Det er jo ikke så stor en overflade, så hvis du skal gøre noget ved gulvet, er det bare at grave lidt ned. Derefter støbe en plade eller lave et isoleret gulvbjælkelag af træ (tænk på ventilation under ved træ). Bliver desuden hyggeligere at ligge og rode ;)
 
Oj! :o Det lyder som lidt for meget arbejde til mit formål med skuret. Jeg fik tippet af en ven om at skabe en sandbed på 5-10 ovenpå det 5 cm cellplast, og ovenpå det en tykkere spånplade. Er det en dårlig idé? ::)
 
En god metode er at grave en del ud og fylde på med et lag leca kugler. Den både isolerer og drænerer. Læg derefter platonmatte, isolering (marksplader eller celleplast) og gulvspån. Eventuelt kan du springe isoleringen over og lægge gulvspån direkte på platonmatten.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.