Muren til pejsen i vores sommerhus er konstrueret, så den udgør en del af ydervæggen. Bagsiden af muren står altså "ude" og består af rødstensmur. Har nu skiftet tag og isoleret skorstenen og pladeklædt den, men er usikker på, hvordan jeg skal gøre med resten af muren. Vil helst isolere den og beklæde den med samme panel som resten af huset. Har overvejet at skrue stålregler i murstenen og isolere med en brandmåtte, luftspalte samt panel.
Er der nogle problemer med dette? Kan skorstensfejeren have kommentarer, og kræves der en inspektion for at få dette godkendt?
Er der nogle problemer med dette? Kan skorstensfejeren have kommentarer, og kræves der en inspektion for at få dette godkendt?
Hvor bred er muren, som du vil beklæde?? Og hvor bred er røgkanalen??
Tegl er i sig selv et brandsikkert materiale, så nogen isolering på den side behøver du ikke. Som jeg ser det, bør det være tilstrækkeligt med 3 cm luftspalte mellem regel og tegl. Der er altid en risiko for, at der kan blive fugt/kondens ellers. Tænk på, at et søm det forkerte sted fører varmen og kan forårsage brand.
Skorstensfejeren er ligeglad med, hvad du gør på den side.. Besigtigelse tvivlsomt. Men fotografer efterhånden som arbejdet udføres, så har du det dokumenteret.
Venlig hilsen
Eti.
Tegl er i sig selv et brandsikkert materiale, så nogen isolering på den side behøver du ikke. Som jeg ser det, bør det være tilstrækkeligt med 3 cm luftspalte mellem regel og tegl. Der er altid en risiko for, at der kan blive fugt/kondens ellers. Tænk på, at et søm det forkerte sted fører varmen og kan forårsage brand.
Skorstensfejeren er ligeglad med, hvad du gør på den side.. Besigtigelse tvivlsomt. Men fotografer efterhånden som arbejdet udføres, så har du det dokumenteret.
Venlig hilsen
Eti.
Hvor bred er muren, som du vil beklæde?? og hvor meget af den er skorsten ???
Er muren lige bred på indersiden da ??
Kan du lægge billeder op, så man kan se begge sider, ville det være godt !!
Eti..
Er muren lige bred på indersiden da ??
Kan du lægge billeder op, så man kan se begge sider, ville det være godt !!
Eti..
Senest redigeret:
Klik her for at svare