Hej.

Har brug for hjælp med jeres viden og idéer.

Det er sådan, at jeg har et hus, hvor stuen er sænket (et trappetrin). Så utroligt træt af denne planløsning, så jeg nu overvejer at hæve gulvet.

Det er støbt betonplade med gulvvarme, gulvet skal hæves ca. 30 cm. Jeg tænker så, at jeg skal isolere for at det ikke skal blive en stor resonanskasse, men risikerer jeg så at få fugtproblemer?

Noget andet jeg bør tænke på?

//Jimmy
 
Læg plast på betonen. Derefter stiller du bare lægter på pladen. Mellem lægterne lægger du et lag isolering, så er det tilstrækkeligt. Du behøver ikke fuldisolere og undgår dermed fugtproblemer.
Et andet alternativ er at bygge op med cellplast til det rette niveau og støbe en ny plade.

Vil foreslå gulvvarmeslanger i sporplader til det nye gulv og at slukke for varmen i undergulvet
 
Tak for svaret. Føles helt klart muligt at få gulvet lavet.

Ved ikke angående gulvvarmen. I dag er det vandbårent, men det er indreguleret så meget, at det kun er cirkulation, fordi vi har en brændeovn i rummet, som bruges ret flittigt på kølige dage, så vi føler ikke noget direkte behov for varmen.

Men når du foreslår gulvvarme, tænker du da elektrisk?

//Jimmy
 
Nej, vandbåren, at man så skulle tilslutte den til det eksisterende system. Men er der ikke brug for gulvvarme der, så bliver projektet jo betydeligt enklere. Lægge plast ud, lægge strøer og lægge gulvspån går hurtigt
 
Vandbåren føles som et stort projekt.
Fræse eksisterende plade op for at få adgang til slangen.
Nej, så lægger jeg nok elektrisk, hvis det bliver aktuelt med varme.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.