Huset var ment som en to-etagers bygning, men de lod det være halvbygget og det blev som en stor kold-loft med tilhørende seriøs trappe og alt, hehe. Nu fristes jeg til at begynde at færdiggøre isoleringsarbejdet og så, dels for at slippe for en masse mus samt for at kunne have et stort hobbyrum.
Jeg er bare lidt nysgerrig på, hvor meget man skal isolere indersiden af skråtaget? Jeg forestiller mig, at man skal trække til ordentligt, og så føles det jo som om, at boligarealet forsvinder en del også.
Og hvordan forhindrer man musene i at smutte ind mellem taget og husvæggene, som de sandsynligvis har gjort gennem alle tidligere år? Er det så simpelt, at det løser sig selv, når man monterer vægpladerne efter at have isoleret?
Ville man vinde meget ved at åbne gulvet og erstatte den 30 år gamle isolering, de havde mellem etagerne, eller er det spild af arbejde? (jeg så en annonce på blocket om nogen, der hævdede, at hans skum ville være så meget bedre end gammel almindelig isolering)
Og for at være lidt ansvarlig også; kræver dette byggetilladelse for at isolere sin loft?
Jeg er bare lidt nysgerrig på, hvor meget man skal isolere indersiden af skråtaget? Jeg forestiller mig, at man skal trække til ordentligt, og så føles det jo som om, at boligarealet forsvinder en del også.
Og hvordan forhindrer man musene i at smutte ind mellem taget og husvæggene, som de sandsynligvis har gjort gennem alle tidligere år? Er det så simpelt, at det løser sig selv, når man monterer vægpladerne efter at have isoleret?
Ville man vinde meget ved at åbne gulvet og erstatte den 30 år gamle isolering, de havde mellem etagerne, eller er det spild af arbejde? (jeg så en annonce på blocket om nogen, der hævdede, at hans skum ville være så meget bedre end gammel almindelig isolering)
Og for at være lidt ansvarlig også; kræver dette byggetilladelse for at isolere sin loft?
Hej. Intet byggetilladelse er nødvendig. Der findes stålnet til at sætte i tagfoden for at holde musen ude. En endnu bedre musefanger er kat. Så undgår du mus over hele grunden. Museproblemet løser sig ikke, når du isolerer taget. Husk at mus kan komme ind i små sprækker som 4-5 mm. Du har brug for mindst 25 cm isolering i taget. Du behøver ikke åbne op gulvet i mellem bjælkelaget. Lad det ligge, hvor det er. Før sagde man jo, at du ikke skal tro alt du ser på TV. Nu siger man, tro ikke alt du læser på nettet. Held og lykke
Klik her for at svare