Vil altid være koldere i væg-/tagtilslutningen. Hvis du mener at lægge isolering ovenpå savsmuldet, så det forsegler luftspalten, er det nok ingen god idé. Og at bare erstatte en lille del af savsmuldet med isolering ser jeg heller ikke som nogen idé.
Jeg tror, det er relativt okay at isolere hele loftet, så længe du ikke lægger alt for meget isolering og bruger hygroskopisk isolering. Lidt kondens og skimmelpletter er ikke hele verden, det kan man næsten aldrig undgå med moderne isolerede lofter.
Vigtigt er, at du har undertryk i huset, selvtræk fungerer oftest ikke, så mekanisk udsugning er nødvendig.